سایز متن   /

سرویس عراق و اقلیم کردستان – آریز عبداللە عضو شورای رهبری حزب اتحادیە میهنی کردستان (یکیتی) با اشارە بە مشکلات کنونی اقلیم کردستان تاکید کرد کە تداوم ریاست مسعود بارزانی، آیندەای سیاە را برای اقلیم رقم می زند.

بە گزارش کوردپاریز، آریز عبداللە با انتشار مطلبی در خصوص بحران ها و مشکلات کنونی اقلیم کردستان اعلام کرد: وضعیت کنونی اقلیم و عملکرد رهبران آن حاکی از تلاش هایی برای سرپوش نهادن بر مشکلات و پنهان کاری است، نە اقدام برای حل آن ها.
وی می افزاید: پیام اخیر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان (رهبر حزب دمکرات) برای حل مشکلات اقلیم موجب امیدواری برای حل این مشکلات شد؛ اما این امید دیری نپایید و بە ناامیدی انجامید.
عضو شورای رهبری حزب اتحادیە میهنی در ادامە، حزب دمکرات را عامل اصلی بە وجود آمدن مشکلات اقلیم کردستان دانستە و  آوردە کە توافق میان اتحادیە میهنی و حزب دمکرات مهم است اما نباید از آن برای سرپوش نهادن بر مشکلات و تداوم  وضعیت نامطلوب کنونی استفادە شود.
وی همچنین تاکید کردە کە حزب دمکرات در تلاش است بارزانی بە هر قیمتی کە شدە در منصب ریاست اقلیم باقی بماند و با همکاری اتحادیە میهنی، دیگر احزاب اقلیم را نیز بە حاشیە براند.
وی در ادامە آوردە کە ماندن بارزانی در منصب ریاست اقلیم کردستان برای اتحادیە میهنی امری عادی بە شمار نیامدە و اگر سران اتحادیە میهنی در این خصوص زیربار فشارهای حزب دمکرات بروند، در رقم زدن آیندەای سیاە برای اقلیم شریک می شوند؛ چرا کە ماندن بارزانی در این منصب نە تنها راەحل مشکلات اقلیم نیست بلکە موجب تشدید و افزایش بحران ها می شود.
عضو شورای رهبری اتحادیە میهنی با اشارە بە اینکە مشکلات و بحران های اقلیم کردستان بە دلیل اختلاف میان این حزب و حزب دمکرات بە وجود نیامدە کە با توافق آنان از میان برود، تاکید کردە کە باید حزب دمکرات سعی کند با همکاری تمامی احزاب اقلیم، وضعیت را عادی سازی کند چرا کە این مشکلات ملی هستند و باید با چنین رویکردی حل شوند.

منبع : شارپرس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی