سایز متن   /

شبکه تلویزیونی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در گزارشی اعلام کرد گروه های تجزیه طلب کُرد اپوزیسیون ایران پیشنهاد پژاک برای تشکیل ائتلاف و جبهه ی واحد را رد کردند.

به گزارش کورد پاریز شبکه رووداو تی وی در گزارشی اعلام کرد: پژاک به احزاب کردستان ایران اعلام کرده که نسبت به گذشته قدرت تصمیم گیری بیشتری دارد و می تواند مستقل عمل کند و قصد دارد رابط محکمی با سایر احزاب کردستان ایران داشته باشند و همچون گذشته آنها را مورد حمله قرار نمی دهد اما بخشی از گروه های کُرد اعتمادی به پژاک ندارند.

انور محمدی مسئول روابط کومله (مهتدی) به خبرنگار شبکه رووداو تی وی گفت: مسئولان پژاک به ما گفتند که در تصمیم گیری مستقل هستند، اما ما معتقدیم پژاک یک جناح وابسته به پ.ک.ک است و شاخه پ.ک.ک در کردستان ایران محسوب می شود و اکثر احزاب کردستان ایران، پژاک را به عنوان یک حزب کردستان ایران نمی شناسند.
شبکه رووداو تی وی در ادامه گزارش خود می گوید: رئیس جدید پژاک با دست پُر از دیدار با دیگر احزاب کردستان ایران برنگشت. این در حالیست که پژاک پس از برگزاری کنگره پنجم ،افراد جدیدی را برای ریاست انتخاب کرد و در دیدار با احزاب کُرد اعلام می کرد که خواستار گشودن صفحه ی جدیدی در روابط خود با سایر گروه ها است.
رووداو تی وی همچنین اعلام کرد: به دلیل اختلاف بر سر شیوه برگزاری نشست ، پژاک تاکنون نتوانسته با حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) دیدار کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی