سایز متن   /

بیانیه جدید شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG از بروز شکاف و اختلاف بین بین پ.ک.ک . شاخه سوری این گروه حکایت دارد.
به گزارش کورد پاریز شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG در بیانیه ای جدیدی که صادر کرده بصورت علنی از استقلال در عمل و جدایی خود از پ.ک.ک سخن می گوید و خواستار برقراری روابط جدید با ترکیه شده است.

در بخشی از بیانیه شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه آمده است : مسئولیت اقدامات پ.ک.ک علیه ترکیه را نمی پذیریم و ما در دعوای ترکیه و پ.ک.ک کاملا بی طرف هستیم چراکه این درگیری ها در راستای منافع و خدمت به منطقه نیست و به وضعیت کنونی سوریه هم آسیب می زند. این بی طرفی تنها در حد یک بیانیه نیست چراکه ما قبلا هم اثبات کرده ایم که در این خصوص بی طرف بوده و خواهیم بود و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا این دو طرف منطقه کردنشین شمال سوریه را به عنوان میدان نبرد خود بکار بگیرند. زیرا درگیری های آنان مناطق کردنشین ترکیه را کاملا دچار خسارات و ویرانی کرده است.

در بیانیه YPG می خوانیم: ما در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۶۰۰۰ کیلومتر مرز بین مناطق کردنشین و ترکمن ها را که در کنترل ما بود حفظ کردیم و مرزهای ترکیه را بهتر از قبل محفوظ نگه داشتیم و حالا هم آماده ایم تا از این مرزها دفاع کنیم.

در پایان بیانیه آمده است : ما به هیچ عنوان بخشی از درگیری های ترکیه و پ.ک.ک نیستیم و این بخشی از مشکلات داخلی ترکیه است و معتقدیم که جنگ و درگیری باعث ضرر رساندن به زیرساخت های سیاسی ، اقتصادی و نظامی در منطقه خواهد شد.
برخی از ناظران سیاسی صدور چنین بیانیه ای را تاکتیک جدید پ.ک.ک برای فریب ترکیه و آمریکا می دانند تا شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG در لیست ترور قرار نگیرد و همچنان از کمک های تسلیحاتی آمریکا و متحدانش برخوردار شود. اما برخی دیگر از کارشناسان حوزه کُردی می گویند پ.ک.ک قصد دارد در مواضع خود تجدید نظر کند.
عبدالرحمان گلو نویسنده و محقق سوری در این زمینه می گوید: در پی تفاهم ترکیه و روسیه درباره بحران سوریه و توافق های منطقه ای در قبال سوریه و نیز آزاد سازی حلب به دست ارتش سوریه اکنون پ.ک.ک در چنین وضعیتی می خواهد در مواضع خود تجدید نظری داشته باشد و در سوریه در مقابل ترکیه عقب نشینی کند اما وضعیت به این سادگی که پ.ک.ک بدان می نگرد نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی