سایز متن   /

یک روزنامه نگار مشهور کرد ترکیه معتقد است: حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) به جای توجه به حل مشکلات معیشتی مردم در مناطق کردی فقط و فقط به تبلیغات برای پ ک ک می پردازد.
کمال اوزترک که در گفتگو با شبکه کرد زبان TRT Kurdi سخن می گفت، افزود: در منطقه حکاری و شرناخ یکی از مشکلات اصلی مردم آب آشامیدنی است. در بیست سال گذشته شهرداری ها در اختیار طرفداران پ ک ک بوده اما مردم منطقه به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و این در حالی است که همه می دانند اگر یک متر هم زمین را در آنجا بکنیم آب از آن خارج می شود.
کمال اوز ترک در بخشی از سخنان خود گفت: اگر ه.د.پ. به جای فعالیت برای پ ک ک برای مردم کار می کرد اکنون با دستگیری نمایندگان آن مردم به خیابان ها می ریختند اما می بنینیم مردم بی تفاوت هستند و حتی به درخواست پ.ک.ک نیز جواب ندادند. قبلا چنین نبود اما مردم اکنون می دانند ه.د.پ. همان پ ک ک است. این روزنامه نگار در ادامه افزود: اکنون ه.د.پ. مستقل نیست و از پ ک ک دستور می گیرد. دمیرتاش هر چند ادعا دارد اما برای کردها کار نمی کند.
کمال اوزتورک در بخش دیگر از سخنان خود گفت: مردم با عدم پاسخ به درخواست ه.د.پ. همانند قضیه کوبانی این حزب را تنبیه کردند و اکنون ه.د.پ می خواهد با تعلیق فعالیت در مجلس راه را برای انتخابات زودهنگام و ایجاد آشوب در ترکیه فراهم کند اما تا زمانی که ه.د.پ. علنا از پ ک ک برائت نجوید مردم دیگر به این حزب رای نمی دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی