سایز متن   /

اخیرا شبه نظامیان جدایی طلب پژاک که تحت هدایت و نظارت مستقیم پ ک ک فعالیت می کنند در یک مکان نامعلوم و بدون حضور خبرنگاران و رسانه ها اقدام برگزاری جلسه ای با حضور تعداد معدودی از اعضای خود نمودند که پس از حدود یک هفته اخباری به بیرون درز کرد که نشانگر آن بود، جلسه یاد شده تحت عنوان کنگره پنجم این گروه جدایی طلب برگزار گردیده است.
به گزارش کوردپاریز به نقل از منابع محلی، جلسه یاد شده در منطقه موسوم به قلعه توکان از توابع شهرستان قلعه دیزه در اقلیم کوردستان عراق برگزار شده است . اطلاعات بدست آمده حاکی از آن است که مقامات اقلیم کوردستان عراق از برگزاری جلسه جدایی طلبان شبه نظامی پژاک مطلع بوده و این جلسه با اطلاع قبلی مقامات اقلیم کوردستان برگزار گردیده است .همچنین علیرغم تلاش بسیار اعضای ارشد پژاک برای حضور نمایندگانی از سایر گروه های معارض با جمهوری اسلامی ایران که تحت حمایت حکومت اقلیم کوردستان نیز قرار دارند، این گروه ها برای حضور در کنگره پنجم پژاک مخالفت کرده و مدعی شده اند پ ک ک و پژاک با جمهوری اسلامی در حال مذاکره هستند و نمیتوانند به آنها اعتماد کنند. یافته های خبری کوردپاریز بیانگر حضور رضا کعبی جانشین جناح ایلخانی زاده از گروه شبه نظامی کومله می باشد.
در جلسه یاد شده کنگره پنجم پژاک برگزار گردیده و بدون حضور رئیس پیشین این گروه، رحمان حاجی احمدی که سالها است در اروپا حضور دارد فرد جدیدی به نام سیامند معینی که چند سال است بصورت مستقل و تحت نظارت جمیل بایک از سران پ ک ک فعالیت میکند به جای وی منصوب گردیده است . خبر ها حاکی از آن است که این انتصاب با دستور مستقیم جمیل بایک انجام شده و حاجی احمدی در اعتراض به این انتصاب و عزل خود تا کنون حتی حاضر به مصاحبه نیز نشده است .
بهر حال تغییرات در این نوع گروه ها که عمده فعالیت آنها زیر زمینی است بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و با هدف ایجاد انگیزه در کادرها و کنار گذاشتن مخالفین انجام میشود . این رویه در اکثر گروه های شبه نظامی و جدایی طلب وجود دارد. به نظر می رسد برای حکومت اقلیم کوردستان در عراق که هر از چندی با حضور مقامات ارشد آن در ایران نسبت به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی اظهار تمایل می کنند، ضروری است از سیاست یک بام و دو هوا به سمت ایجاد یک راهبرد مشخص و مبتنی بر منافع ملی با چشم انداز وسیع تر گام برداشته و حوزه حاکمیت خود را بستر جریانات جدایی طلب و خشونت گرا قرار ندهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی