سایز متن   /

برت مک گورک فرستادۀ ویژۀ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت : حزب کارگران کردستان (PKK) یک سازمان تروریستی و تهدیدی علیه امنیت ترکیه و حکومت اقلیم کردستان عراق است. مک گورک که در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد سخن می گفت بر تهدیدی که PKK ایجاد کرده است، تأکید کرد.

۶۶     برت مک گورک در حالی پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی و تهدیدی علیه امنیت ترکیه و اقلیم کردستان معرفی می کند که حمایت تسلیحاتی واشنگتن از پ.ک.ک در سوریه خشم مقامات ترکیه را بر انگیخته است. شبکه تلویزیونی رووداو در اقلیم کردستان روز ۲۶ سپتامبر در گزارشی اعلام کرد: واشنگتن می خواهد به صورت مستقیم سلاح در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه قرار دهد.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در این زمینه گزراشی را منتشر نمود و این اطلاعات را تایید کرد. براساس گزراش این روزنامه هدف آمریکا از ارسال مستقیم سلاح برای شاخه نظامی پ.ک.ک کنترل رقه پایتخت داعش قبل از اتمام ریاست جمهوری باراک اوباماست. همچنین در همان گزارش گفته می شود . این اقدام به روابط آمریکا و ترکیه خدشه وارد خواهد کرد.

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز پنج شنبه یکم مهر ماه  گفته بود که کشورش تسلیح کردهای سوریه را که در عملیات برای بازپس گیری رقه، به عنوان پایگاه داعش در سوریه، مشارکت می کنند، بررسی خواهد کرد.

مولود چاووش اوغلو در گفت وگو با شبکه فرانس۲۴ به این اظهار نظر ژنرال جوزف دانفورد به تندی واکنش نشان داد و گفت: «متأسفانه آمریکا با سازمانی تروریستی که ترکیه را هدف حملات قرار می دهد، همکاری می کند. این موضوع قابل قبول نیست.»
۲۲   ترکیه معتقد است نباید به نام مبارزه با داعش،  سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار شاخه پ.ک.ک در سوریه که خود یک گروه تروریستی است، قرار گیرد. ضمن اینکه رسانه های ترکیه دولت آمریکا را به رفتار فریبکارانه متهم می کنند که از یک سو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی واشنگتن قرار داده است و از سوی دیگر تسلیحات و تجهیزات نظامی در اختیار این گروه قرار می دهد.

این در حالیست که پایگاه خبری کُردی Basnuce اخیراً اعلام کرد : آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .

اظهارات اخیر برت مک گورک فرستادۀ ویژۀ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش که پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی معرفی می کند با رفتار آمریکا در قبال پ.ک.ک در تناقض آشکار است.  سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در قبال تروریسم و نگاه ابزاری به این مقوله، تنها مربوط به پ.ک.ک نیست. چنانکه واشنگتن چنین سیاستی را در قبال گروه هایی همچون: طالبان، القاعده، منافقین ، داعش و جیش العدل داشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی