سایز متن   /

پ ک ک از یک سو با روسها و دولت سوریه بر سر تمامیت ارضی مذاکره و توافق می کند و در سویی دیگر با آمریکایی ها برای شرکت در عملیات آزاد سازی رقه مذاکره می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی حزب دمکرات کردستان عراق رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.) اعلام کرد که روسیه مانع تجزیه سوریه شد. وی در گفتگو با خبرگزرای  اسپوتنیک روسیه به مناسبت سالگرد آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه گفت: شرکت روسیه در عملیات نظامی در سوریه مانع تجزیه خاک این کشور شد و کسانی که که خواهان تجزیه سوریه بودند ناکام گذاشت.

در همین حال یک هیئت از شاخه پ.ک.ک در سوریه با میانجیگری روسیه با دولت بشار اسد وارد گفتگو شد.  این مذاکره در یکی از پایگاه های حکومت در شمال سوریه به نام حمیم که در حال حاضر محل استقرار نیروهای روسیه یی است انجام شده است که هدف از آن رسیدن به توافقی فی مابین است.  سایت آر تی روسیه منتشر کرد که این دیدار روز چهارشنبه گذشته با میانجیگری روسیه و با هدف دستیابی به یک توافق دائمی صورت گرفته است.  .طبق اطلاعات منتشر شده در این سایت، در این نشست بر حل بحران سوریه و اینکه باید تمامی طرف ها تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند تاکید شده است.

اما در سوی دیگر میدان پ.ک.ک در حال رایزنی با آمریکا و رسیدن به توافق با واشنگتن بر سر به رسمیت شناختن سیستم خود خوانده فدرالی در مناطق کُردنشین سوریه است. یک مقام کرد سوریه می گوید در صورت به رسمیت شناخته شدن سیستم فدرالی شمال سوریه از سوی آمریکا و تامین سلاح، کُردها حاضرند در عملیات آزدسازی رقه شرکت کنند.

به گزارش  آرانیوز، خانم حنیفه حسین، از مقامات ارشد شاخه پ.ک.ک در سوریه و عضو جنبش جامعه دموکراتیک (سازمان وابسته به پ.ک.ک) گفت: کُردهای سوریه حاضرند در عملیات بزرگ آزادسازی رقه شرکت کنند اما این اقدام پیش شرط هایی دارد. وی افزود: اولا ما باید اطمینان پیدا کنیم که سیستم فدرالی از سوی آمریکا و اعضای ائتلاف ضد داعش پذیرفته می شود، دوم این که شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه سلاح دریافت می کنند و در نهایت این که کُردها به کنفرانس ژنو دعوت شوند.

اکنون با توجه به دورویی و ریاکاری پ.ک.ک که همزمان با آمریکا و روسیه وارد معامله شده، این سئوال مطرح است که آیا در سمت و سوی تحولات سوریه می توان به پ.ک.ک اعتماد کرد؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی