سایز متن   /

روز دوشنبه گذشته (پنجم مهرماه) کنسولگری عربستان سعودی در اقلیم کردستان عراق  به مناسبت روز استقلال عربستان میزبان هیأتی از گروهک مسلح و تجزیه طلبِ حزب دمکرات کردستان ایران به سرپرستی محمدنظیف قادری، عضو دفتر سیاسی این گروه بود  . طبق اعلام رسانه های کُردی سرپرست هیأت مذکور پیام ویژه و نیز درودهای  مصطفی هجری، دبیرکل گروهک دمکرات کردستان ایران را به سرکنسول عربستان سعودی در اربیل ابلاغ نمود و با چندین تن از نمایندگان سیاسی کشورهای عربی و خارجی دیدار و گفتگو نمود.

ssماه گذشته نیز جمال پور کریم از مسئولان رسانه ای گروهک مسلح و تجزیه طلبِ حزب دمکرات کردستان ایران و رضا حسین بر سرکرده گروهک تجزیه طلب و ضد ایرانی موسوم به حزب مردم بلوچستان با سفر به عربستان سعودی با مقامات دولت سعودی دیدار و گفتگو کردند.

با نگاهی به گذشته ی گروه های مسلح و تجزیه طلب همچون: دمکرات، منافقین، جیش العدل ، پژاک، کومله، و الاحوازی ، موارد فراوانی از مزدوری این گروه ها برای کشورها، و نظام سلطه را مشاهده خواهیم کرد.

همکاری گروهک منافقین و همین گروهک حزب دمکرات با رژیم بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی یکی از این نمونه هاست. در صفحه ۴۶۳ کتاب حزب دمکرات کُردستان ایران که سال ۱۳۹۴ از سوی موئسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی به چاپ رسیده آمده است:  علیرضا اکبری شاندیز مسئول شاخه ی کُردستانِ گروه موسوم به سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) در ۲۸ مهر ماه ۱۳۵۹ و پس از حمله نظامی رژیم بعث به خاک ایران طی نامه ای به هیأت سیاسی این سازمان می نویسد: >> تمام شواهد و قرائن نشان می دهد که حزب دمکرات کردستان ایران در برنامه ی تجاوز رژیم صدام حسین به ایران جای مشخصی را اشغال می نماید و عملیات دمکرات و ارتش عراق در منطقه از هماهنگی کامل برخوردار است و حزب روی نتایج جنگ ایران و عراق برای خود حساب شخصی باز نموده است. حزب دمکرات با نزدیک به یک هزار پیشمرگه به ارومیه حمله می کند تا پشت جبهه پادگان های شمال کردستان را درگیر نماید و همزمان با آن ارتش ssعراق از مرز پیرانشهر عبور نموده و پادگان های پیرانشهر – جلدیان و پسوه را زیر آتش شدید توپخانه و میگ های خود قرار می دهد و نیروهای دمکرات با کمک مستشاران عراقی پادگان های مزبور را محاصره می کنند<<.

در ابتدای سال ۱۳۸۲ نیز در حالیکه فقط چند هفته از حمله ی آمریکا به عراق و سقوط صدام حسین سپری شده بود، خالد عزیزی نماینده وقتِ همین گروهک منحله دمکرات کردستان ایران طبق تصمیمات اتخاذ شده در پلنوم نهم این گروه به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: در صورت حمله ی آمریکا به ایران، حزب ما می تواند شهرهای کردنشین را اشغال و از آمریکا و متحدانش تقاضای کمک نماید تا آن مناطق را تحت اشغال درآورند و با اعلام منطقه ی پرواز ممنوع کُردهای ایرانی نیز همانند کردهای عراق سرنوشت خویش را تعیین نمایند.

در دی ماه ۱۳۹۴ نیز نشستی در کپنهاگ دانمارک با عنوان “مقاومت ملی احواز و عاصفه الحزم” توسط سرویس های امنیتی عربستان و انگلیس برگزار شد. در این نشست گروهک های تروریستی منطقه مانند: پژاک، جیش العدل و الاحوازی نیز حضور داشتند و راهکارهای ایجاد ناامنی و تنش در استان خوزستان ایران جهت مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه توسط گروهک های تروریستی حاضر در نشست بررسی شد .

آل سعود که به دلیل قدرت رو به تزاید جمهوری اسلامی ایران در عرصه تحولات منطقه و نیز موفقیت ایران در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای ، مستأصل شده و در یمن و سوریه نیز برغم هزینه های سنگین مالی و تسلیحاتی به اهداف خود نرسیده است، اینک در تلاش است تا از گروه های مسلح و تجزیه طلب برای انتقام از ایران استفاده کند ، اما در طول دهه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقوام ایرانی نشان داده اند که ایران را چون جان عزیز می دارند، و گروهک های تجزیه طلب جایگاهی بین اقوام شریف ایرانی ندارند.

*** اختصاصی کوردپاریز ***

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی