سایز متن   /

در پی نقض گسترده حقوق بشر ، تشدید محدودیت آزادی بیان و بازداشت گسترده ی فعالان سیاسی و مدنی در مناطق کُردنشین سوریه که از سوی پ.ک.ک صورت گرفته است، یک حزب سیاسی کُردی از تبدیلِ مناطق کُردنشین سوریه به کره شمالیِ دیگر  ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی آوستا کورد حزب دموکرات کردستان – شمال با صدور بیانیه ای با اشاره به اقدام نیروهای امنیتی پ.ک.ک در حمله به خانم رنگین شرو خبرنگار و روزنامه نگار منتقدِ پ.ک.ک و ضرب و شتم شدید وی اعلام کرد:  ما نگرانیم مناطق کُردنشین سوریه  با اینگونه اقدامات همانند کره شمالی شود.

این بیانیه از مسئولان پ.ی.د. (شاخه پ.ک.ک در سوریه) می خواهد فورا درباره این رویداد تلخ شفاف سازی و با خاطیان برخورد کند و از خانواده خانم رنگین شرو عذر خواهی نماید.

هفته گذشته نیروهای امنیتی وابسته به پ.ک.ک در مناطق کُردنشین سوریه خانم ” رنگین شرو ”  خبرنگار شبکه تلویزیونی رووداو تی وی در اقلیم کردستان عراق که قصد داشت از گذرگاه مرزی سیمالکا وارد مناطق کُردنشین سوریه شود را مورد ضرب و شتم قرار داد و اجازه ندادند وی وارد سوریه شود. نیروهای امنیتی پ.ک.ک این زن خبرنگار و باردار را مورد ضرب و شتم قرار دادند و روی زمین کشیدند و لباس هایش را پاره کردند. آنها همچنین از دیدار وی با خانواده اش جلوگیری کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی