سایز متن   /

دیروز سه شنبه ۵ مرداد ماه ۱۳۹۵ هجری شمسی حسین کوهکن مشهور به خالو حسین پس از ٨٩ سال زندگی  وفات نمود. اعلام شد کە مراسم تعزیە وی در شهرک بانوری برگزار خواهد شد.

حسین عثمانی مشهور بە حسین کوهکن و در میان اطرافیان خالو حسین سال ١٩٢٧ در شهر پاوە استان کرماشان چشم بە جهان گشود. کوهکن در حادثە صید پرندگان یک پای خود را از دست داد. در جنگ ایران وعراق هم روستای وی از سوی نیروهای عراقی بمباران شد و همسر و سە پسر خود را از دست داد. بە گفتەی خود وی پس از این مسئلە از روستا فاصلە گرفت و در کوهستانها ماندگار شد.

کوهکن سپس بە منطقە میگوری مهاجرت کرد و بیش از ٢٠ سال در این منطقە با کلنگ خویش بە تراشیدن کوە مشغول شد. در این کوە یک غار درست کرد. در درون غار ١١ اتاق و یک حمام ایجاد کرد. در هر اتاق ١٣ طاقچە و سە پنجرە هم تعبیە کرد. در پایان کار خود در وسط یکی از اتاقها هم گوری برای خود حفر کرد و اعلام کرد کە پس از مرگ وی را در این گور بە خاک بسپارند.

غاری کە خالو حسین تأسیس کردە بود امروزە بە محلی توریستی تبدیل شدە است و مسافران زیادی برای دیدار آن از روژهلات و بخشهای دیگر میهن و سراسر ایران بە دیدار آن می‌روند. خالو حسین با کاشت درخت، زیبایی ویژەای بە شاهکار خود دادە است.

خالو حسین کوهکن خالو حسین

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی