سایز متن   /

در ادامه اختلافات و تنش هایی که اخیر میان برخی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (ه د پ) به وجود آمده، بحث ها به افشای برخی اسناد و مدارک انجامیده که این بار هم آلتان تان نماینده ی مردم دیاربکر در مجلس ترکیه از آنها می گوید.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سی ان ان ترک، تان در مصاحبه با روزنامه نگار این شبکه تلویزیونی گفته: انبار کردن سلاح در شهرها، آمادگی برای جنگ در شهرها از سوی پ.ک.ک را دولت می دانست و نسبت به آن چشم پوشی کرد.

وی در ادامه ی اظهارات خود با عنوان اینکه جنگ فعلی در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه را دولت و پ.ک.ک با مشارکت یکدیگر آغاز کردند، گفت: به نظر من هم پ ک ک و هم دولت خواستار جنگ بودند، چرا که هر اتفاقی رخ داده با اطلاع دولت بود.

تان با اشاره به مذاکرات مسوولین دولتی ترکیه با پ.ک.ک در اسلو در سال ۲۰۰۹ میلادی هم گفت: در جریان آن مذاکرات که نوارهای ان منتشر شد، خانم افت گونش معاون سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه خطاب به مذاکره کنندگان پ.ک.ک می گوید، (ما اطلاع داریم که شما شهرها را به صورت انبارهای سلاح درآورده اید) و در مقابل دولت نیز در جریان به اصطلاح روند صلح با پ.ک.ک تعداد پاسگاههای موجود در منطقه را افزایش داد.

آنچه همیشه برای روزنامه نگاران، سیاسیون و کارشناسان این حوزه جای سوال بوده اینکه چطور پ ک ک قادر است همچنین اقداماتی را در دل شهرها انجام دهد و خندق حفر کند و … اما نقش نیروهای دولتی و به ویژه ارتش و سرویس اطلاعاتی ترکیه مدنظر نباشد. اکثر این افراد معتقدند اولا آنچه پ ک ک پس از انتخابات ۷ ژوئن سال گذشته انجام داد؛ دقیقا همان چیزی بود که دولت اردوغان می خواست و تداوم آن در جنوب و جنوب شرق این کشور که عمدتا کوردنشین هستند؛ بخش دیگری از بازی برد و باخت بود که البته از همان لحظه شروع بازنده مشخص شده بود؛ چراکه تداوم این بازی از سوی دیگر سنگ اندازی بر سر راه حزب دموکراتیک خلق ها (ه د پ) و شخص صلاح الدین دمیرتاش بود که از همان روز نخست با سخنان  و رفتارهای خود این موضوع را به صراحت بیان کرد که فرقی نمی کند خشونت و تروریسم توسط چه طرفی صورت بگیرد چرا که صورت مسئله را تغییر نخواهد داد. فرقی نخواهد کرد این خشونت ها و ترورها را گروهی که از خارج مرزها وارد کشور شده انجام دهد و یا نیروهای دولتی که به بهانه ی مبارزه و نابودی این گروه، میلیون ها نفر را درگیر کنند و صدها هزار مردم بی دفاع را آواره و خانه هایشان را ویران کنند. پ ک ک زیر خانه ها و خیابان ها خندق می ساخت و دولت هم با توپ و خمپاره ویران می کرد. لذا با نگاهی کوتاه به اتفاقات یک سال گذشته این مناطق متوجه خواهیم شد که در این میان باردیگر قربانی اصلی مردم بی دفاع و غیرنظامی بودند و بازیگران هم هر روز شهری را به عنوان میدان بازی خود انتخاباب می کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی