سایز متن   /

سالم شبک نماینده ایزدی‌ها در مجلس عراق باردیگر اصرار حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) را برای ماندن در جغرافیای استان نینوا به ویژه شهر شنگال را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته: باید به زودی این منطقه را ترک کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های اقلیم کوردستان عراق، شبک در ادامه گفته: « انجمن استان نینوا تصمیم به خروج اعضای پ‌ک‌ک از مرز این استان گرفته است، البته هنوز زمان اجرای آن مشخص نشده است.

گفتنی است پس از حمله داعش به شنگال، پ‌ک‌ک از فرصت استفاده کرد و با اعزام نیروی مسلح به این منطقه، از یک سو خواست مثلا چهره‌ی ملی خود را به کوردها نشان دهد غافل از اینکه از بسیاری جهات این مداخله نوعی تصرف، فرصت‌طلبی و سوءاستفاده تلقی شد به خصوص که پس از آزادسازی این شهر، هدف واقعی این گروه در این اقدام مشخص شد، چراکه هنوز هم این شهر را ترک نکرده است و ساختمان‌های اداری و حکومتی را هم تحویل نمی‌دهد.

از سوی دیگر سعی کرد اقدامات کردستیزانه‌ی مسعود بارزانی و حزبش را آشکار کند و به همین منظور از توطئه‌ی طراحی شده توسط حزب دموکرات کوردستان عراق و چند کشور عربی منطقه به منظور هموار کردن مسیر برای داعش و تصرف این منطقه توسط این گروه پرده برداشت. به عقیده‌ی پ‌ک‌ک، بارزانی و حزبش، با برنامه‌یی از پیش تعیین شده، شنگال را تخیله و دو دستی تقدیم داعش کردند و در این میان پ‌ک‌ک هم خود را قهرمان جبهه معرفی کرد که مثلا از کوردهای ایزدی دفاع کرده، این درحالیست که تاکنون اسناد و مدارک زیادی فاش شده که حاکی از اینست پ‌ک‌ک کودکان ایزدی را با ترفندهای خاص، به کوهستان‌های قندیل به منظور فراگیری آموزش نظامی می‌فرستد تا بعدا از آنها در راستای اهداف خود استفاده کند. لذا ایزدی‌ها از این اقدام پ‌ک‌ک هم به شدت شاکی هستند و آنرا مشابه همان کاری می‌دانند که داعش انجام داده و فرزندان آنها را به اسارت گرفته او از آنها سوءاستفاده می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی