سایز متن   /

کوردپاریز/ چندی پیش دو عضو پژاک در منطقه‌ی مرزی پنجوین از توابع اقلیم کوردستان عراق کشته شدند که از همان نقطه‌ی آغاز موضوع، پژاک خود را شاکی پرونده خواند و انگشت اتهام را به سوی احزاب، گروهها و دولت‌های منطقه‌یی نشانه رفت که البته اتحاد میهنی کوردستان عراق (یکیتی) را در کانون این اتهامات قرار داد و خواستار شفافیت در روند رسیدگی به این پرونده شد. اما نکته‌ی حائز اهمیت اینکه بسیاری از صاحب‌نظران این رفتار عجولانه‌ی پژاک را نمونه‌یی از تکرار اقدامات قبلی این گروه در پروسه‌ی حذف فیزیکی و تصفیه حساب درون گروهی قلمداد کردند و کشتن این دو نفر را هم بخشی از همان تصفیه حساب خواندند و برای این ادعا هم نمونه‌های بسیاری از جمله ترور کانی یلماز در یکی از پمپ‌ بنزین‌های سلیمانیه، کمال سور در چمچمال، گولان در دره‌ی هارون قندیل، اردال در سوره‌ده، شیلان، ذکریا و جوان در مسیر اربیل به مخمور و … را بیان کرده بودند.

حال با گذشت ۴۰ روز از این مسئله، پژاک باردیگر انگشت اتهام را به سمت یکیتی نشانه رفته و گفته اگر یکیتی اقدام نکند، ما خود مستقیما وارد میدان خواهیم شد و عامل یا عاملین این ترورها را پیدا و مجازات خواهیم کرد. پژاک این اتهامات را در مراسم چهلمین روز ترور کمال پنجوینی بیان کرده است.

گفتنی است کارشناسان باردیگر این موضع‌گیری پژاک را تائیدی بر مدعای خود خوانده‌اند و معتقدند پژاک از این طریق می‌خواهد هم بر خون این دو نفر تجارت کند و در منطقه زمینه‌ی فعالیت‌های بعدی را برای خود فراهم کند و از سوی دیگر هم درصدد است عاملین اصلی این ترورها را که از اعضای خود گروه هستند و به دستور مقامات بالاتر این ترورها را در راستای تصفیه حساب درون گروهی انجام داده‌اند؛ مخفی نگه دارد و اتهامات را متوجه یکیتی کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی