سایز متن   /

در نتیجه‌ی انفجاری که روز ۱۲ می در روستایی در نزدیکی دیاربکر روی داد ۱۶ تن کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شدند که تمامی کشته‌ها و اکثر زخمی‌ها غیرنظامی بودند و تنها چند تن از نظامیان زخمی شده بودند. گفتنی است پ‌ک‌ک رسما مسؤلیت این عملیات را برعهده گرفته است و در رسانه‌های خود نیز به عنوان یک عملیات موفق از آن یاد کرده است.
به گزارش کوردپاریز به نقل از حریت، صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) با اشاره به حملۀ شبه نظامیان حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) در روستایی در اطراف سور که روز ۱۲ می اتفاق افتاد گفت: پ‌ک‌ک که مسئول انفجار مرگبار اخیر در استان جنوب شرقی دیاربکر بودند، باید عذرخواهی کنند. ما اعلام می کنیم که این عمل را نپذیرفته‌ایم و نخواهیم پذیرفت و آن را محکوم می‌کنیم. هیچ توجیه معقول و مشروعی ندارد».

دمیرتاش پس از قرائت اسامی ۱۶ تن از غیرنظامیان که در حملۀ پ‌ک‌ک جان خود را از دست داده اند، گفت: «من اظهارات کسانی را که مسئولیت حمله را پذیرفتند، غیر مسئولانه می‌دانم. در چنین مواقعی کاری که باید کرد این است که عاملین این اقدام را معرفی کرد که عذر خواهی کنند. هیچ بهانه ای پذیرفته نیست. HDP هرگز در قبال کشتن شهروندان سکوت نکرده است و ساکت نخواهد ماند و همواره برای طرح راه حل های دموکراتیک به منظور پیشگیری از مرگ شهروندان تلاش کرده است.»

آنچه پ‌ک‌ک طی ماههای گذشته و تفریبا نزدیک به یک سال گذشته در مناطق کوردنشین ترکیه انجام داده است؛ در قالب استراتژی جنگ شهری تعریف شده بود که البته این جنگ را نوجوانان و جوانان بی‌تجربه در امور نظامی برعهده داشتند و تنها شمار اندکی از اعضای پ‌ک‌ک در میان آنها دیده می‌شد. در هر صورت این استراتژی که نهایتا به شکست انجامید، سبب آواره شدن صدها هزار تن از مردم این مناطق و ویران شدن بسیاری از شهرها و روستاهای منطقه و کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی و تعطیلی هزاران کلاس درس و … شد. در مقابل آنچه در آمار رسمی ترکیه به عنوان کشته‌های ارتش این کشور توسط پ‌ک‌ک بیان می‌شود، به ۵۰۰ تن هم نمی‌رسد. به عبارتی دیگر، کوردهای مدنی و غیرنظامی، باردیگر قربانی اهداف و بازی‌ ارتش و کوردهای مسلح که خود را حامی و ناجی آنها می‌خواند؛ شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی