سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از سومریه نیوز، نیچروان بارزانی در بیانیه‌یی که بعد از دیدار با آنجلینا اجسینگ مسؤول کمیتۀ امور خارجی در پارلمان هلند و نمایندگان تعدادی از احزاب و گروههای سیاسی در پارلمان آن کشور صادر کرد، گفت: مسألۀ استقلال کردستان حق قانونی و طبیعی اهالی آن است. این قضیه را از طریق گفت وگو و تفاهم مشترک و به دور از خشونت و تعصب حل و فصل خواهد کرد. منطقۀ کردستان بعد از سال ۲۰۱۳، نقش مهمی را در عراق بازی کرده است. کردستان به تلاش خود برای بهبود روابط با بغداد و کشورهای همسایه ادامه می دهد.

نخست وزیر اقلیم کردستان در ادامه گفت که منطقۀ تحت نظارتش رشته ای از تدابیر و برنامه های اصلاحی را بر اساس معیارهای بین المللی اتخاذ کرده تا از بحران مالی عبور کند و در این راه به کمک کشورهای همسایه نیاز دارد.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان نیز چندی قبل تاکید کرده بود که تمایل کردستان برای استقلال، مسالمت آمیز است و تهدیدی برای هیچ کس به حساب نمی آید. کردستان قبل از اجرای همه پرسی به منظور بررسی مشکلات و روابط فیمابین، با بغداد گفت و گویی جدی و صریح خواهد داشت.

ملا بختیار هم در این باره گفته: اتحادیه میهنی کردستان با حزب دمکرات و دیگر احزاب کردستانی در خصوص برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت در اقلیم کردستان به توافق رسیده است. اگر در عراق دمکراسی و فدرالیسم و قانون اساسی به‌طور صحیح اجرا و مشکلات مردم حل شود، کردها نیز با عراق هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت. اگر مشکلات بغداد – اربیل ادامه یابد، کُردها حق‌دارند سرنوشت خود را از طریق برگزاری همه‌پرسی تعیین کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی