سایز متن   /

جعفر شیخ مصطفی فرمانده‌ لشکر ۷۰ پیشمرگ اقلیم کردستان با اشاره‌ به‌ تنش‌های شدید در روابط اربیل – بغداد، تأکید کرد که‌ زمان جدایی اقلیم کردستان از عراق و استقلال آن، فرارسیده‌ است.

به‌ گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه‌ تلویزیونی K24 جعفر شیخ مصطفی، وزیر پیشین پیشمرگ اقلیم کردستان و عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه‌ میهنی اعلام کرد که‌ در حال حاضر روابط میان اربیل و بغداد، در بدترین شرایط قرار دارد و تاکنون هیچ راه‌حلی برای این مشکلات پیدا نشده‌ است.
وی در ادامه افزود که‌ زمان آن فرارسیده‌ که‌ اقلیم کردستان، اعلام استقلال کرده‌ و از بغداد جدا شود. دولت مرکزی صراحتاً اعلام می‌کند که‌ کُردها را در این کشور نمی‌خواهد و قصد دارد که‌ کُردها را از سرخود باز کند. در مقطع کنونی کُردها باید متحد و یکپارچه‌ بوده‌ و از شخصی که‌ استقلال کردستان را اعلام می‌کند، حمایت کنند.
بحث استقلال کوردستان را مسعود بارزانی از دو سال قبل مطرح کرده و تاکنون بارها و باروش‌های گوناگون این موضوع را تکرار کرده است، اما کارشناسان و سیاسیون اقلیم و منطقه بر این باورند که اقلیم کوردستان نمی‌تواند مستقل باشد که دلیل اصلی آنرا نیز کارشناسان اقتصادی اینگونه تحلیل می‌کنند که اقلیم کوردستان پایه و رکن اقتصادی ثابت و مطمئنی ندارد و بیشتر کالاها را از خارج وارد می‌کند. از سوی دیگر جلال طالبانی رهبر اتحاد میهنی کوردستان و رئیس جمهور سابق عراق هم گفته: کوردستان نمی‌تواند مستقل باشد، چراکه به آب‌های آزاد دسترسی ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی