سایز متن   /

در اثر انفجار شدید یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی گذرگاه مرزی “باب الهوی” واقع در استان شمالی ادلب سوریه، حداقل ۸ تن کشته و دهها تن دیگر بشدت زخمی شده اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از مشرق، انفجار در میدان مرکزی شهر “سرمدا” تحت کنترل دو گروه القاعده و ارتش آزاد رخ داده و در پی آن چندین دستگاه آمبولانس برای امداد رسانی به مجروحان در محل حاضر شده اند. شهر سرمدا و گذرگاه باب الهوی از ابتدای بحران در سوریه تحت کنترل گروههای زیرمحموعه ارتش آزاد و القاعده (احرارالشام) قرار داشته و معبر اصلی انتقال محموله های تسلیحاتی و تروریست‌های تکفیری بین المللی از اردوگاه‌های آموزشی داخل خاک ترکیه به شمال کشور سوریه می باشد.

روزانه صدها تریلی حامل تسلیحات و تدارکات مورد نیاز گروههای القاعده و ارتش آزاد با عبور از این معبر از خاک ترکیه وارد سوریه شده و به تروریستهای تکفیری تحویل می گردد. رسانه های وابسته به تروریست‌ها، داعش را متهم ردیف اول این انفجار معرفی کرده اند. داعش، القاعده و ارتش آزاد از دو سال پیش درگیر نبردی خونین بر سر مسائلی همچون قلمرو، میزان بهره مندی از کمکهای تسلیحاتی و مالی و تدارکاتی کشورهای حامی تروریسم و کنترل معبرهای ارسال تدارکات از ترکیه به سوریه آغاز کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی