سایز متن   /

تشدید حملات ارتش ترکیه علیه «پ ک ک»

 

ارتش ترکیه در ادامه جنگ با پ ک ک در مناطق جنوبی این کشور شماری از اعضای آن را کشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد در جنگ با «پ ک ک» ۱۴ عضو این گروه را در مناطق جنوبی این کشور کشته است در حالیکه نماینده ای از پارلمان اروپا این عمل آنکارا را نقض حقوق بشر خوانده و آنرا محکوم کرد.

 

روزهای آشفته حزب عدالت و توسعه در ترکیه

 

ظاهرا هر چه به موعد برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی در ترکیه نزدیک می شویم بر شدت عمل و مواضع مقامات حزب حاکم افزوده می شود. چندان مشخص نیست راهبرد مقامات عدالت و توسعه از گسترش ضدیت علنی با دشمن درجه یک آنها یعنی پ.ک.ک چیست اما به نظر می رسد دولت اردوغان تلاش می کنند با ایجاد شکاف میان کردها و پ.ک.ک، بر میزان آرای خود بیفزایند. به عبارتی آنها در پی افزایش آرای خود در مناطق کردنشین هستند.

 

حضور مشهود نیروهای امنیتی در خیابان‌ها/ اصرار دولت اردوغان بر رد ادعای دست‌داشتن گروه «تاک» در انفجار مرگبار اخیر

۸۶bf8fc9_d0ed_40ef_8f3f_175184800332

داوود اوغلو ادعای دست‌داشتن گروه تاک وابسته به پ‌پ‌ک برای انفجار مرگبار خودروی بمب‌گذاری‌شده در ترکیه را رد کرد.

 

۴ سرباز ترکیه‌ در حملات تروریستی پ.ک.ک کشته شدند

 

سرویس خارجی: منابع امنیتی ترکیه از کشته شدن چهار سرباز ارتش در حمله عناصر «پ‌ک‌‌ک» به جنوب شرق این کشور خبر دادند.

 

پوتین: بمباران داعش متوقف نمی شود

 

رئیس جمهور روسیه پس از توافق با آمریکا برای اجرای آتش بس در سوریه گفت که حتی آتش بس هم مانع ادامه حملات به مواضع داعش نخواهد شد

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ساعاتی پس از اعلام توافق کشورش و آمریکا برای اجرایی شدن آتش بس سوریه از روز دیگر، با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود تلفنی صحبت کرد و شرایط این آتش بس را به روشنی اعلام کرد.

 

اسقبال ترکیه از توافق آتش بس سوریه

۴۰۰۳۰۰p686EDNmainنعمان-کورتولماز-۲

معاون نخست وزیر ترکیه از توافق مسکو و واشنگتن درباره توقف موقتی مخاصمات سوریه استقبال کرد.

 

دخالت زمینی در سوریه؛ توهمی که عملی نشد

 

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با بیان این که عملیات زمینی در سوریه مطرح نیست، مدعی شد حملات هوایی روسیه بزرگ ترین مانع در مسیر آتش بس در سوریه است. وی همچنین گفت که نشست معارضان سوری روز سه شنبه در ریاض برگزار می شود.

 

چاووش‌اغلو: برای عملیات زمینی در سوریه برنامه‌ای نداریم

 

دوشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۴:۵۹ پرینت  ایمیل  مولود چاووش‌اغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز دوشنبه ۳ اسفند گفت که اجرای عملیات نظامی توسط نیروهای زمینی ترکیه و عربستان در سوریه در دستور کار قرار ندارد.   به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری رویترز، آقای چاوش‌اغلو افزود که چنین عملیاتی نیازمند مشارکت تمامی کشورهایی است که در ائتلاف آمریکا علیه گروه حکومت اسلامی (داعش) شرکت دارند.

 

تلاش اقلیم کردستان عراق برای ارائه تسهیلات به شرکت های ایرانی

۵۸۱۹۳۹۳۰_۵۷۳۹۷۳۶۶cfbdc

اربیل – ایرنا- مدیرکل دفتر روابط حکومت اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران از تلاش وزارت برنامه ریزی اقلیم برای ارائه تسهیلات بمنظور ادامه کار شرکت های ایرانی و ترکیه ای از طریق تامین اعتبار خبر داد.

 

شکایت مرد ترکیه ای از همسرش به دلیل «توهین» به اردوغان

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های طرفدار دولت رجب طیب اردوغان روز دوشنبه گزارش دادند راننده ترکیه ای که ۴۰ سال دارد علیه همسر خود شکایتی را به دادگاه ارائه کرده چرا که وی به رئیس جمهور این کشور توهین کرده است.

 

کاهش قابل ملاحظه درآمد گردشگری ترکیه

 

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی در کشورترکیه و همچنین برخی انفجارهای اخیر، آمارها از کاهش قابل ملاحظه درآمدهای گردشگری این کشور خبر می دهد.

براساس گزارش موسسه مطالعاتی و آمار ترکیه، صنعت گردشگری این کشور در اولین ماه سال جاری نسبت به سال قبل ۱۴٫۳ درصدکاهش درآمد را تجربه کرده است.

 

بشار اسد: راه های ارتباطی ترکیه و تروریست ها مختل شده است

 

رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با یک روزنامه سوئیسی با اشاره به اینکه هدف نبرد در حلب همین قطع همکاری میان ترکیه و تروریست هاست، افزود: مسدود کردن کامل بین حلب و ترکیه هنوز روی نداده اما در عین حال همکاری بین ترکیه و تروریست ها به طور چشمگیری مختل شده است. وی همچنین خواستار تداوم برخورداری از حمایتهای ایران شد.

 

تهدید اردوغان به آمریکا هم رسید

pic-38284-1449998640

آمریکا تا کنون چندین بار از ترکیه خواسته است تا از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری و حملات را متوقف کند اما آنکارا تاکنون به این درخواست واشنگتن پاسخ مثبتی نداده است.

 

مواد منفجره ساخت ترکیه در انبار داعش در سوریه

 

در پی کنترل شهر شدادیه در جنوب استان حسکه در سوریه توسط نیروهای کرد سوری صدها تن مواد منفجره ساخت ترکیه در این شهر که برای داعش ارسال شده بود کشف و ضبط گردید.

یک روزنامه نگار کرد در سوریه اعلام کرد: در پی کنترل شهر شدادیه در جنوب استان حسکه در سوریه توسط نیروهای کرد سوری صدها تن مواد منفجره ساخت ترکیه در این شهر که برای داعش ارسال شده بود کشف و ضبط گردید.

 

تأکید ائتلاف متحدون بر مخالفت با مشارکت حشدالشعبی در عملیات آزادسازی موصل

IMAGE635917396932069407

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس ائتلاف متحدون بر مخالفت خود با مشارکت نیروهای حشدالشعبی در عملیات آزادسازی موصل از قبضه عناصر گروه تروریستی داعش، تأکید کرد.

 

استقرار پیشمرگه در شمال موصل

۳۴۴۷۸۹۹۱۸۲۱

منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق از استقرار نیروهای پیشمرگه در شمال موصل خبر دادند.

 

بازگشت معلمان وابسته‌ به‌ حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی به‌ کلاس‌های درس

IMAGE635917360055120166بری

سرویس عراق و اقلیم کردستان – در حالی که‌ اعتصاب معلمان اقلیم کردستان در اعتراض به‌ تعویق ۵ ماهه‌ حقوق ادامه‌ دارد؛ معلمان وابسته‌ به‌ احزاب اتحادیه‌ میهنی و دمکرات اعتصاب خود را شکسته‌ و به‌ کلاس‌های درس بازگشتند.

 

توافقنامه‌ ۵۰ ساله‌ با آنکارا مانع اربیل در حصول توافق نفتی با بغداد

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق اعلام کرد که‌ نخست‌وزیر عراق، به‌خوبی می‌داند که‌ اربیل نمی‌تواند تمامی نفت تولیدی خود را به‌ بغداد تحویل دهد؛ چراکه‌ اقلیم دارای قرارداد نفتی ۵۰ ساله‌ با ترکیه‌ است و ملزم به‌ اجرای آن نیز می‌باشد و این قرارداد مانع توافق نفتی میان بغداد و اربیل است.

 

تجزیه عراق نزدیک است؟

 

عشایر اهل تسنن عراق ادعا می کنند که باید در مقابل نیروهای داوطلب مردمی دولت اجازه تشکیل نیروهای گارد ملی، متشکل از نیروهای اهل تسنن را بدهد و حمایت پارلمان را نیز برای آن به دست آورد.

 

موشک جدید حشدالشعبی ساخته شد

 

با تلاش متخصصین بخش موشکی یگان بسیج مردمی (الحشدالشعبی) عراق، از نسل جدید موشکهای زمین به زمین این گروه رونمایی شد.

 

داعش ۱۸ نیروی پلیس فلوجه را اعدام کرد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم پرس

گروه تروریستی داعش ۱۸ نیروی قدیمی وابسته به پلیس شهر فلوجه در استان الانبار واقع در غرب بغداد پایتخت عراق را اعدام کرد.

 

فراخوان مقتدا صدر برای مبارزه با فساد و داعش در عراق

 

دولت بهار: “مقتدا صدر” رهبر جریان صدر از عراقی ها خواست تا روز جمعه آینده در میدان آزادی واقع در مرکز بغداد علیه افراد فاسد و داعشی تظاهرات میلیونی برگزار کنند.

 

سفر اعلام نشده مشاور اسد به روسیه

 

برخی منابع خبری از سفر از پیش اعلام نشده مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه به مسکو خبر داده اند.

 

عربستان در مقابل تهدید روس ها کوتاه آمد

 

فعال عربستانی که به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده آل سعود شهرت بسیاری کسب کرده، این بار از عقب نشینی عربستان در برابر تهدید اخیر روسیه خبر داد.

 

ایران و روسیه به اوباما می خندند!

 

یکی از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه مدعی شد ایران و روسیه، رئیس جمهور آمریکا را مورد تمسخر قرار می دهند.

 

واکنش‌ها به توافق آتش‌بس در سوریه

 

بیانیه مشترک روسیه و آمریکا درباره توافق پیرامون شروط آتش بس در سوریه واکنش هایی را در سطح بین المللی و منطقه ای به همراه داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی