سایز متن   /

تلاش دو ساله ترکیه و عربستان برای ورود نظامی به سوریه

 ۵۷۷۵۹۹۰۹_۵۶۷۷۴۶۶۷adfbd (1)

رئیس جمهوری سوریه، ترکیه و عربستان سعودی را مهمترین حامیان گروه‌های تروریستی تکفیری عنوان کرده است که در دو سال اخیر بارها تلاش داشتند به صورت نظامی وارد سوریه شوند.

 

 گورستان پناهجویان در یک قدمی اروپا

A Greek Red Cross volunteer comforts a crying Syrian refugee moments after disembarking from a flooded raft at a beach on the Greek island of Lesbos after crossing a part of the Aegean Sea from the Turkish coast on an overcrowded raft, October 20, 2015.  REUTERS/Yannis Behrakis

جزایر کوچک یونان در دریای اژه در فاصله چند کیلومتری سواحل ترکیه قرار دارند. اما همین فاصله چندکیلومتری به گورستان بسیاری از پناهجویانی تبدیل شده که تلاش می‌کنند با عبور از این دریا خود را به قلمرو اتحادیه اروپا برسانند.

 

بشار اسد: عربستان و ترکیه در صورت ورود به سوریه حقیر خواهند شد

n00122761-b

هنگامی که در مورد احتمال ورود نظامی ترکیه و عربستان به سوریه بحث می کنیم، یعنی اینکه آنها را بیش از حد بزرگ کرده ایم؛ اما ترکیه و عربستان تصمیم حمله به سوریه را نگرفته اند و آن دو صرفا تابع و اجرا کننده دستورات هستند.

 

اسد: عربستان از خود اختیاری ندارند

 

رئیس جمهور سوریه گفت که ترکیه و عربستان در مسأله دخالت نظامی در سوریه از خود اختیاری ندارند، او تأکید کرد: حق گرفتنی است اما هزینه بالایی نیز دارد.

 

«تل رفعت» و ۶ منطقه دیگر ریف حلب آزاد شدند

 

ریف حلب شمالی سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد آزادی مناطق مهمی بویژه تل رفعت و کنترل کردهای سوریه بر آن بود.

 

پیشروی نیروهای کُرد در شمال حلب علیرغم ادامه حملات ترکیه

turkish troops kurdish kobane

سرویس جهان- منابع نظامی گفتند نیروهای کرد سوریه با وجود گلوله باران مواضع آنها از سوی ترکیه در شمال حلب پیشروی کرده و بخش های زیادی از شهر تل رفعت را از کنترل گروه النصره خارج کرده اند.

 

پیش‌روی کردهای سوری تا نوارمرزی ترکیه

 

منابع سوری می‌گویند که ۷۰ درصد از شهر تل رفعت تحت کنترل نیروهای کرد درآمده است.

 

اطلاعات پلیس امنیت ترکیه «هک» شد

۱۱

گروه موسوم به «انانیموس»، اطلاعات محرمانه متعلق به فرماندهی کل پلیس امنیت ترکیه را هک کرد.

 

عقب نشینی ترکیه و عربستان از رجزخوانی های خود علیه سوریه

 

اسلام تایمز: یک مقام سعودی سعی کرد تا عقب نشینی ترکیه و رژیم سعودی از رجزخوانی روزهای اخیر خود علیه سوریه را توجیه کند.

 

گلوله باران کُردهای سوریه توسط ترکیه برای سومین روز متوالی

 

اسلام تایمز: گلوله باران نیروهای کرد از سوی ارتش ترکیه رای سومین روز متوالی ادامه پیدا کرد، اما کردها همچنان به پیشروی خود به سمت مرز ترکیه ادامه می دهند.

 

ترکیه: روسیه جنایت جنگی مرتکب شد!

 

وزارت خارجه ترکیه در ادامه عملیات روانی علیه حملات هوایی روسیه علیه گروه های شبه نظامی در سوریه، این کشور را به حمله به مدارس و بیمارستان های سوریه متهم کرد و آن را مصداق حنایت جنگی خواند.

 

حزب الله لبنان: آمریکا هدایتگر اصلی آشوب در سوریه، عراق و منطقه است

 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه تمامی تهدیدات و ارعاب های آمریکا، عربستان، ترکیه و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به زودی به پایان می رسد و هرگز این تهدیدات اثری نخواهد داشت، گفت: پیروزی هایی که ارتش سوریه، مقاومت و همپیمان های آن در سوریه محقق کردند، هرگز به عقب باز نخواهند گشت.

 

فریبکاری سران ترکیه با آدرس‌های نادرست

 

تجاوز ترکیه به سوریه و کشتار مردم بی‌دفاع این کشور در حالی با انتقادهای جهانی همراه شده که سران ترکیه با جوسازی علیه روسیه به دنبال انحراف افکار عمومی و حتی توجیه دخالت خود در سوریه هستند.

 

خشم نخبگان ترکیه از شکست اردوغان در سوریه

۵۳۵

رئیس جمهور ترکیه درصورت شکست در رویکرد خود در سوریه، با خشم نخبگان نظامی و حزب حاکم در ترکیه مواجه خواهد شد.

 

دیپلمات بلندپایه روس: پوتین یک لحظه درباره جنگ با ترکیه درنگ نخواهد کرد

 

«پوتین هیچگاه اجازه نخواهد داد تا سوریه به افغانستان دوم برای روس ها تبدیل شود؛ چرا که طرح منطقه ای مسکو به هم خواهد خورد و این شکستی برای پوتین پیش مردم روسیه محسوب خواهد شد.»

 

اعتراض مسکو نسبت به «اقدامات تحریک آمیز» ترکیه

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای نسبت به آنچه اقدامات تحریک آمیز ترکیه در بمباران مواضع کُرد های سوریه خواند، اعتراض کرد.

 

فرانسه و ترکیه: حمله به بیمارستانی در سوریه جنایت جنگی است

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، بمباران دو مدرسه، یک بیمارستان و مرکزی پزشکی زیر نظر “پزشکان بدون مرز” نزدیک مرزهای ترکیه و سوریه، سبب به راه افتادن موجی از محکومیت ها شد.

 

درخواست اپوزیسیون کردستان عراق برای انحلال دولت بارزانی

 

حزب اپوزیسیون “تغییر” در کردستان عراق با تاکید بر لزوم اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان و انتخابات رئیس اقلیم از سوی پارلمان، خواستار دادن رای عدم اعتماد از دولت اقلیم کردستان شد

 

احزاب کرد عراقی نشست های اربیل را باردیگر تحریم کردند

 

اربیل – ایرنا- برطرف نشدن مشکلات سیاسی اقلیم کردستان عراق بین گروه های کرد عراقی سبب شد تا ۴ گروه عمده کرد عراقی باردیگر اعلام کنند نشست های شورای استانی اربیل را تحریم کرده و در این نشست ها حضور پیدا نخواهند کرد.

 

پارلمان کردستان در مورد دارایی‌هایی مقامات حزب دمکرات و اتحادیه میهنی تحقیق کند

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ملابختیار، مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) با انتقاد از عدم مسئولیت‌پذیری مقامات اقلیم در رابطه‌ با بروز بحران‌ها، خواستار آغاز تحقیقات پارلمان کردستان در خصوص میزان دارایی‌های مقامات حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی شد.

 

درخواست برای انحلال دولت بارزانی

 

حزب اپوزیسیون «تغییر» در کردستان عراق با تاکید بر لزوم اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان و انتخابات رئیس اقلیم از سوی پارلمان، خواستار دادن رای عدم اعتماد از دولت اقلیم کردستان شد. این حزب دلیل اصلی مشکلات اقلیم کردستان عراق را گسترش فساد دانست و بازگرداندن دارایی های غیرقانونی مسئولان فرماندهی حزبی و دولتی و شرکایشان را از بانک های خارجی به وزارت دارایی این اقلیم خواستار شد.

 

مخالفت العبادی با استقلال اقلیم کردستان

 

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با بیان اینکه استقلال اقلیم کردستان عراق به بروز تنش های بیشتر منجر خواهد شد، تصریح کرد: تحقق این مسأله به مصلحت کُردها نیست.

 

بغداد قصد پذیرش نیروهای زمینی کشورهای عربی در خاک عراق را ندارد

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق، گفت: بغداد به‌هیچ‌عنوان قصد پذیرش نیروهای زمینی کشورهای عربی در خاک عراق را ندارد.

 

اولاند و کامرون درباره سوریه گفتگو کردند

 

به گزارش مشرق به نقل از دی ولت، سخنگوی نخست وزیر انگلیس با اعلام این خبر افزود: «دیوید کامرون» و «فرانسوا اولاند» در دیدار شب گذشته خود در لندن علاوه بر این درباره مسائل جاری در اتحادیه اروپا نیز گفتگو کردند.

 

ایران قصد خرید ۸ میلیارد دلار تسلیحات روسی دارد

 

یک روزنامه پرشمارگان روسی به نقل از مقام های روسیه اعلام کرد: ایران قصد خرید انواع تسلیحات از روسیه به ارزش هشت میلیارد دلار را دارد.

 

تحویل اولین محموله اس-۳۰۰ به ایران در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۶

 

نماینده خاص رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام داشت که مسکو به زودی سامانه‌های پدافند هوایی اس-۳۰۰ را به ایران تحویل خواهد داد.

 

مرگ ۹ شبه نظامی پ.ک.ک در درگیری با نیروهای ترکیه

 

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد: ۹ شبه نظامی پ ک ک در ۲۴ ساعت گذشته در درگیری با نیروهای امنیتی در جنوب شرق ترکیه کشته شدند.

 

درگیری میان ترکیه و کردهای سوری اوج گرفت

 

سوریه اصرار میکند و ترکیه انکار. سوریه از ورود ۱۲ خودروی جنگی و ۱۰۰ سرباز ترک به خاک کشورش خبر

میدهد و آنکارا مدام بر طبل انکار میکوبد. درگیریهای مرزی میان دو کشور به اوج خود رسیده و ترکیه طی هفته

گذشته بارها مواضع کردهای سوریه را بمباران کرده.

 

داوود اوغلو: پ‌ک‌ک در ترکیه و PYD در سوریه پیاده نظام روسیه‌اند

 

دولت بهار: نخست‌وزیر ترکیه عناصر پ‌ک‌ک در کشورش و حزب دموکراتیک خلق‌ها در سوریه را پیاده نظام روسیه توصیف کرد.

 

پرونده ۱۸ وزیر و ۱۰۰ مدیرکل به دستگاه قضایی عراق ارجاع شده است

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مشاور نخست وزر عراق از ارجاع پرونده بیش از ۱۸ وزیر و ۱۰۰ مدیرکل و مسئول عراقی به دستگاه قضایی این کشور در ارتباط با فساد مالی و اداری خبر داد.

 

فشار آمریکا بر بارزانی برای منصرف شدن از پی گیری استقلال کردستان

 

سرویس جهان- مایکل بل می گوید کشورهای آمریکا و متحدان آن از مسعود بارزانی خواسته اند از اقدام برای جدا کردن اقلیم کردستان از عراق دست بر دارد.

 

تغییر وزرای کابینه عراق، راه‌حل بحران سیاسی این کشور نیست

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نخست‌وزیر اسبق عراق، گفت: تغییر وزرای کابینه عراق، راه‌حل بحران سیاسی این کشور نیست.

 

همکاری ترکیه با عربستان سعودی و مداخله نظامی در سوریه نتایج وخیمی برای ترکیه به بار خواهد آورد

 

سرویس ترکیه- همکاری ترکیه با عربستان و مداخلۀ نظامی در سوریه نتیجۀ سیاست های جنگ طلبانۀ حزب عدالت و توسعه است و این اقدام نتایج ناگواری برای ترکیه خواهد داشت.

 

موضع تند جنبش اسلامی در قبال حزب دمکرات و اتحادیه میهنی

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – حزب جنبش اسلامی با انتقاد شدید از حزب دمکرات (پارتی) و اتحادیه میهنی (یکیتی) این دو حزب را در بروز بحران‌های کنونی اقلیم کردستان مسئول دانست.

 

جنبش تغییر خواستار سلب اعتماد از دولت اقلیم کردستان شد

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جنبش تغییر (گوران) با ارائه طرح اصلاحات سیاسی، خواستار سلب اعتماد از دولت اقلیم کردستان و به‌ویژه برکناری وزیر منابع طبیعی شد.

 

پیام قاطع بارزانی درخصوص استقلال کردستان عراق در کنفرانس مونیخ

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول روابط خارجی اقلیم کردستان اعلام کرد که مسعود بارزانی، در تمامی دیدارهای رسمی خود در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، به‌صورت قاطع بر حق اقلیم کردستان برای اعلام استقلال، تأکید کرده است.

 

اعتصاب در تمامی بیمارستان‌های یکی از شهرهای اقلیم کردستان عراق

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول اطلاع‌رسانی بیمارستان اصلی شهر “شهرزور” در اقلیم کردستان، از اعتصاب تمامی کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی این شهر در اعتراض به تعویق پنج‌ماهه در پرداخت حقوق آنان، خبر داد و اعلام کرد که تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر تعطیل‌شده‌اند.

 

بازداشت سه کُرد عراقی در یونان به اتهام قاچاق اسلحه به ترکیه

 

سرویس جهان- پلیس یونان سه شهروند انگلیسی را که اصالتا اهل کردستان عراق بودند به اتهام تلاش برای قاچاق ۲۴۰۰۰۰ فشنگ و نیز ۱۸ قبضه اسلحه به ترکیه بازداشت کرده است.

 

آخرین آمارها از شهرهای تحت حکومت نظامی / حکومت نظامی ادامه دارد

 

سرویس ترکیه- وزیر کشور ترکیه ضمن اعلام آمار تسلیحات و مهمات کشف شده در شهرهای مناطق جنوب شرقی، از ادامۀ حکومت نظامی در این مناطق خبر داد.

 

پارلمان کردستان در مورد دارایی‌هایی مقامات حزب دمکرات و اتحادیه میهنی تحقیق کند

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ملابختیار، مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) با انتقاد از عدم مسئولیت‌پذیری مقامات اقلیم در رابطه‌ با بروز بحران‌ها، خواستار آغاز تحقیقات پارلمان کردستان در خصوص میزان دارایی‌های مقامات حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی شد.

 

دستگیری ۵۹ تن در ترکیه در تظاهرات سال روز دستگیری اوجالان

 

سرویس ترکیه- حامیان PKK در استانبول به مناسبت سال روز دستگیری اوجالان دست به تظاهرات غیر قانونی زدند که به مداخلۀ پلیس و دستگیری ۵۹ معترض انجامید.

 

حزب دمکرات، اصلاحات را از خود آغاز کرده است

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – احمد کانی، مسئول روابط کردستانی و عراقی حزب دمکرات (پارتی) اعلام کرد که برنامه اصلاحات موردنظر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، در دو بخش بوده و بخش اول، از حزب وی، یعنی حزب دمکرات آغاز می‌شود.

 

عربستان ارسال جنگنده های خود را به اینجرلیک تأیید کرد

 

سرویس ترکیه- مشاور وزیر دفاع عربستان ورود جت های جنگندۀ کشورش را به اینجرلیک تأیید کرد، این در حالی است که مقامات ترکیه در آخرین اظهارات رسمی خود ورود این هواپیماها را تکذیب کرده اند.

 

کردستان در حوزه مطبوعات بصورت ویژه حمایت می شود

 

سرویس کردستان-معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظامی با اشاره به اینکه ۱۰ استان کمتر توسعه یافته از سوی صندوق توسعه ملی معرفی شده اند که یکی از آنها کردستان است گفت: ما در حوزه مطبوعات از این ۱۰ استان بصورت ویژه حمایت می کنیم.

 

آیین پایانی دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های کردستان برگزار شد

 

سرویس کردستان-آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کردستان با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤلان و مدیران استان با معرفی نفرات و آثار برتر برگزار شد.

 

راه اندازی کارناوالهای تبلیغاتی کاندیداها ممنوع است

 

سرویس کرمانشاه- فرماندار کرمانشاه گفت: راه اندازی کارناوالهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ممنوع است.

 

حمایت مرکل از ایجاد منطقۀ پرواز ممنوع در شمال سوریه

 

سرویس سوریه- مرکل ضمن اعلام حمایت از طرح ترکیه گفت در وضعیت کنونی ایجاد منطقۀ پرواز ممنوع در شمال سوریه به بهبود اوضاع کمک خواهد کرد.

 

کردها بخش اعظم شهر تل رفعت را به کنترل خود در آوردند

 

سرویس سوریه- پس از یک عملیات گسترده با حمایت هوایی روسیه نیروهای دموکراتیک سوریه حدود ۷۰ درصد شهر تل رفعت را به کنترل خود درآوردند.

 

بغداد قصد پذیرش نیروهای زمینی کشورهای عربی در خاک عراق را ندارد

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق، گفت: بغداد به‌هیچ‌عنوان قصد پذیرش نیروهای زمینی کشورهای عربی در خاک عراق را ندارد.

 

نفت، عامل بدهی‌های سنگین اقلیم کردستان عراق / آرا ابراهیم

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان- «مدیریت فعالیت‌های نفتی اقلیم کردستان دچار آشوب و نابسامانی شدیدی است و هیچ‌یک از این فعالیت‌ها از استخراج، تولید، صادرات، قراردادها و فروش نفت اقلیم کردستان تحت نظارت و کنترل پارلمان کردستان انجام‌نشده است، به همین دلیل منابع طبیعی و ثروت‌های ملی اقلیم با قراردادهای طولانی‌مدت ۲۵ ساله در اختیار شرکت‌های بزرگ قرارگرفته و منافع آن نیز در دست مقامات ارشد دولتی است.»

 

نمایندگی مجلس و بازتعریفی از جایگاه آن در استان کردستان

 

سرویس کردستان – انتخابات اسفند ۹۴ یکی از مهمترین انتخابات پیش روی کشور بوده به طوری که این انتخابات نیاز به بازنگری ویژه و جامع دارد.

 

ارمغان AKP برای ترکیە؛ شکست در سوریە /سمیع ایدیز

 

سرویس ترکیه- بە طور خلاصە، مداخلەی یک طرفە در سوریە در این مرحلە بە معنای بە آتش سپردن سربازانمان، فرو بردن ترکیە در باتلاق و بە خطر انداختن امنیت ملیمان است.

 

ورشکستگی سیاستهای ترکیە در سوریە/ حسن جمال

 

سرویس ترکیه- ترکیە را بە کجا رساندی؟ ترکیە امروز با هفت دولت درگیر است. با در دست گرفتن گرز بە سان رستم زال و با هی هی گفتن در مقابل هفت دولت می‌جنگی، مشخص است کە این امر را جدی نگرفتەای. واقعیت آشکار این است:دست و پای ترکیە را بستەای، اکنون ترکیە نمی‌تواند دست و پا بزند.

 

طرح ۱۰ ماده ای داوود اوغلو با پرداختن به علل ریشه ای مسئله کردها بسیار فاصله دارد/ سرکان دمیرتاش

 

سرویس ترکیه- در راستای انکار قطعی وجود مسئله کرد از سوی رئیس جمهور رجب طیب اردوغان، این طرح هیچ اشاره ای به چگونگی پاسخ به مطالبات سیاسی و دموکراتیک کردها ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی