سایز متن   /

معلمان و اساتید دانشگاه ها در اقلیم کردستان عراق بیش از ۵ ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند و این درحالی است که حکومت اقلیم در تازه ترین تصمیم برای برون رفت از بحران اخیر مالی ، حقوق آنان را به نصف کاهش داده است. معلمان و در پی آن اساتید دانشگاه برای تامین خواسته هایشان ضمن خودداری از حضور در کلاس ها، برای اعمال فشار به حکومت اقلیم کردستان عراق بطور فراگیر اعتصاب کرده اند.

سرویس بین‌المللی کوردپاریز/ در همین رابطه انجمن دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با صدور بیانه‌یی از اعتصاب معلمان و خواسته‌های آنها حمایت کرد. این انجمن نگران متوقف شدن روند تحصیل در استان سلیمانیه است، اما در عین حال تاکید دارد که حکومت اقلیم باید خواسته ها و مشکلات حقوق بگیران را که ارتباط مستقیم با معیشت آنها دارد، حل و فصل کند.
این انجمن در بیانیه‌ی خود با اشاره به بحران مالی حکومت اقلیم کردستان عراق افزوده است: در خصوص این بحران اگر با اساتید و متخصصین مشورت می شد، قطعا راهکارهای علمی و عملی به حکومت اقلیم کردستان عراق ارائه می شد تا بدینگونه اقلیم گرفتار بحران نشود.
انجمن دانشگاه سلیمانیه همچنین ضمن حمایت از خواسته های معلمان و اساتید، آنها را در انتخاب ادامه اعتصاب و یا بازگشت به کلاس های درس مختار دانسته است و تاکید کرده که باید از سیاسی کردن مطالبات حقوق بگیران خودداری شود، چرا که این خواسته ها صرفا صنفی و در راستای تامین حقوق مالی حقوق بگیران است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی