سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در تماسی تلفنی خطاب به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از ادامه حملات این کشور علیه شاخه نظامی سوری پ.ک.ک در شمال سوریه خبر داد.

اوغلو در این باره گفته: با وجود فشارهای وارد شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، کشورش قصد ندارد عملیات نظامی خود علیه شاخه نظامی سوری پ.ک.ک موسوم به ی.پ.گ را تعطیل کند. آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان از دولت ترکیه خواسته اند حملات خود علیه حزب اتحاد دموکرات (پ.ی.د) و ی.پ.گ در شمال سوریه را متوقف کند. دولت ترکیه حزب اتحاد دمکراتیک و شاخه نظامی آن موسوم به ی.پ.گ را را نیز مانند پ ک ک دشمن خود می داند و حملات خود علیه این گروهها را ادامه خواهد داد. نیروهای امنیتی ترکیه در حال آماده باش کامل به سر می برند و هرگونه عملیات نظامی علیه این گروهها در دستور کار آنها قرار داده شده است.

اخیرا موضوع مداخله نظامی ترکیه و عربستان به خاک سوریه در رسانه‌ها، تحلیل‌ها و انتقادهای زیادی را به همراه داشته و بنابراین اقدامات اخیر ترکیه در همین راستا تحلیل می‌شود و بیان از نیت اشغالگرانه‌ی این کشور در سوریه دارد. هرچند ترکیه زیرشاخه‌های پ.ک.ک در شمال سوریه را بهانه کرده، اما واقعیت امر هدف ترکیه برای وارد کردن نظامیان خود به خاک سوریه است. پ.ی.د و ی.پ.گ از دید ترکیه بسان مادر این گروهها در کوهستان‌های قندیل (پ.ک.ک – حزب کارگران ترکیه) تروریست قلمداد می‌شوند و این درحالیست که آمریکا و روسیه مخالف این دیدگاه ترکیه هستند و می‌خواهند از این گروهها در راستای اهداف خود در سوریه استفاده کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی