سایز متن   /

اخراجی های AKP در صدد آغاز یک جنبش سیاسی جدید 
سرویس ترکیه- برخی از چهره های پیشین AKP که از این حزب اخراج شده اند در حال بررسی آغاز یک جنبش سیاسی جدید هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از تودی زمان، چندین شخصیت سیاسی که اخیراً راه خود را از حزب عدالت و توسعه (AKP) جدا کرده اند، در حال راه اندازی یک جنبش سیاسی جدید هستند.
Pyd تروریست نیست 

۱۱۱
سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا می گوید ترکیه pyd را یک سازمان تروریستی می داند اما به نظر آمریکا چنین نیست.

 

YPG تروریست نیست و ما از آن حمایت خواهیم کرد 

۱۱۱
سرویس سوریه- از نگرانی های ترکیه دربارۀ YPG آگاه هستیم اما این گروه یکی از موفق ترین نیرو ها در نبرد علیه داعش و شریک ما در سوریه است.

 

قتل عام کرد ها به واسطۀ “سیاست جرم انگاری” مقامات ترکیه 

photo_2016-02-09_11-16-52
سرویس ترکیه- کسانی که در جزیره به عنوان تروریست و شبه نظامی PKK کشته شدند شهروندان غیر نظامی بودند که حدود دو ماه در زیر زمین دو ساختمان در دام افتاده و برخی از آنها مجروح بودند.

 

آیین بزرگداشت ‘ابراهیم یونسی’ در بانه برگزار شد

 

سنندج- ایرنا- آیین بزرگداشت ‘ابراهیم یونسی’ نویسنده شهیر بانه ای عصر روز دوشنبه همزمان با سالروز درگذشت وی برگزار شد.

 

رویای کردهای عراق چطور بر باد رفت؟

۱۱۱

جنگ داخلی در سوریه و عراق و ظهور داعش برای ۳۰ میلیون کرد خاورمیانه، نگرانی ها و فرصتهای جدیدی را به همراه آورده است. مناقشۀ سوریه منجر به تشکیل یک شبه کشور کردی مابین دجله و فرات شده که میزبان یک ارتش قدرتمند مورد حمایت هوایی ایالات متحده است.
آماری از کشته شدن زنان طی سال ۲۰۱۵ در جنوب شرق ترکیه
ایسنا/ انجمن حقوق بشر مستقر در دیاربکر در بیانیه‌ای آمار نقض حقوق زنان در سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کرد که براساس آن در جنوب شرق ترکیه ۱۰۹ زن کشته و ۴۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.
کشته شدن ۱۰ عضو پ ک ک در درگیری با نیروهای ترکیه 

۱۱۱
منابع ترکیه از کشته شدن ۱۰ عضو گروه پ ک ک در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور در استان شینارک خبر دادند.

۶۰ کشته در حمله ارتش ترکیه به مناطق کردنشین

 

در حمله نیروهای ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرق این کشور دست‌کم ۶۰ نفر کشته شدند.

 

ترکیه به جان کردها افتاد

۱۹۵۰۶۵۰_Page__2

حمله نیروهای ترکیه به مواضع عناصر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرق این کشور دست‌کم ۶۰ قربانی برجا گذاشت.

 

۲۶ کشته در درگیریهای دو روز اخیر در جنوب‌شرقی ترکیه

 

خبرگزاری آریا- منابع رسمی ترکیه روز دوشنبه اعلام کردند، درگیریهای مسلحانه دو روز اخیر میان نیروهای امنیتی و ( پ ک ک) در مناطق جنوب شرقی ترکیه دست کم بیست و شش کشته بر جا گذاشت.

تصادف هولناک خودروی تلویزیون روژهه لات.تی.وی کومله و مصدومیت شدید دو عنصر کومله+رووداوی هاتووچوی ترسناکی ئوتومبیلی که نالی روژهه لات تی ڤی کومه له و بریندار بوونی قورسی دو ئه ندامی کومه له

 

 

آکام نیوز:به گزارش رسیده از شمال عراق،باخبر شدیم که خودروی تلویزیون روژهه لات.تی.وی کومله مهتدی،بخاطر مستی راننده آن،از جاده منحرف شده و موجب واژگونی و چپ شدن خودروی کومله شده است.

اعتراض شدید پیشمرگان به قطعی مکرر برق اردوگاه کومله و بی توجهی دبیرخانه کمیته مرکزی به اعتراضات+ناره زایه تی پیشمه رگه کان له ئاست پچرانی کاره بای ئوردووگای کومه له

 

آکام نیوز:برابر اخبار واصله از شمال عراق،مطلع شدیم که عناصر گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به “کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران”{شاخه عبدالله مهتدی)به علت قطعی مکرر برق سراسری اردوگاه،طی روزهای اخیر،مراتب اعتراض و نارضایتی خود را به این امر،به اطلاع دبیرخانه کمیته مرکزی کومله رسانده اند،اما پاسخی دریافت نکرده اند.

افشای اسامی دهها کادر و پیشمرگ کومله که اردوگاه را ترک و عازم اروپا شدند(قسمت ۲)+ له قاودانی ناوی ده ییان کادیر و پیشمه رگه ی کومه له که ئوردووگاییان به جیهیشتووه و به ره و ئه ورووپا به ریکه وتوون (به شی ۲) ….

آکام نیوز/اختصاصی/قسمت۲:چندی پیش در گزارشی از موج مهاجرت بی رویه پیشمرگان و کادرهای گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به کومله(شاخه عبدالله مهتدی)،به اروپا خبر دادیم و در ادامه نیز اسامی دهها پیشمرگ و کادری که اردوگاه کومله را ترک کرده و عازم اروپا شده اند را منتشر کردیم.

روز کومله به روایتی دیگر…

آکام نیوز:کارگران و زحمتکشان،پدران و مادرن در کردستان در روز ۲۶ بهمن که از طرف این گروه به روز به اصطلال کومه له نام گذاری شده است،بار دیگر به آمال و آرزو ها و اهدافی می اندیشند که در سال های گذشته و تحت رهبری مزدورانی به نام کومه له در کردستان از دست داده اند.
 تلاش برای افزایش انگیزه و جذب عناصر جوان برای حضور عملیاتی در منطقه
حزب دمکرات براساس سیاست های اعمالی از طرف کشورهای اروپایی، خود را برای حضور فیزیکی و عملیاتی در سطح منطقه و داخل کشور در سال ۱۳۹۵ آماده می نماید.
ابلاغ درخواست ترکیه و عربستان مبنی بر اتحاد دمکرات؛ توسط بارزانی
مسعود بارزانی بعد از بازگشت از عربستان و ترکیه، پخواستار متحد شدن دو جناح حزب با هم شده است.
تقسیم بندی جالب یکی از اعضای پژاک در مورد احزاب کورد ایرانی
… احزاب کردستانی را در دو مجموعه مجزا حول محور دو حزب عمده تقسیم بندی کرده است…
نامه یک عضو قدیمی کومله در اروپا به آکام نیوز در خصوص بازگشت به ایران
من یک عضو قدیمی حزب کومله مقیم استکهلم هستم.
آکام نیوز:با سلام و درودهای فراوان به دست اندرکاران پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز،من یک عضو قدیمی حزب کومله مقیم استکهلم  هستم.
عتراض شدید پیشمرگان به قطعی مکرر برق اردوگاه کومله و بی توجهی دبیرخانه کمیته مرکزی به اعتراضات

آقطعی مکرر برق سراسری اردوگاه،طی روزهای اخیر
برابر اخبار واصله از شمال عراق،مطلع شدیم که  “کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران”{شاخه عبدالله مهتدی)به علت قطعی مکرر برق سراسری اردوگاه،طی روزهای اخیر،مراتب اعتراض و نارضایتی خود را به این امر،به اطلاع دبیرخانه کمیته مرکزی کومله رسانده اند،اما پاسخی دریافت نکرده اند.

راه اندازی تیشک با مدیریت جدید در آستانه کنگره ۱۶

کریم پرویزی به جای شاهو حسینی و حسن شرفی
حزب دمکرات (جناح هجری) تصمیم دارد شبکه ماهواره ای تیشک (ارگان خبری و تحلیلی حزب) را با مدیریت کریم پرویزی عضو دفتر سیاسی طی چند هفته آینده با دو استودیوی اصلی در اربیل و یکی از کشورهای اروپایی راه اندازی کند.
تبلیغات زودهنگام مولودی برای دبیر کلی حدک

مصطفی مولودی اظهار داشته: «ما امسال در ایران غوغایی به پا خواهیم کرد …
نگرانی حزب از رشد تفکرات تندروی اسلامگرایی در کردستان
آیا ترور شخصیتها و افراد مذهبی شگرد مناسبی خواهد بود؟
در یکی از جلسات حزب سخنران از رشد اسلام سیاسی در کردستان ایران و ظهور جریاناتی نظیر؛ جماعت دعوت و اصلاح ، اخوانی ها و سلفی ها، دشمنی خود با اهل سنت و جریانات ملی گرایانه سنتی در کردستان ابراز نگرانی کرده است.
اعتراض قاچاقچیان به اخاذی حزب از آنان
عناصر حزبی از محموله های قاچاق کالا و مشروبات الکلی مبلغ ۱۶ دلار به ازای هر خودرو عوارض گمرکی دریافت می کنند.

 تأملی بر مصاحبه اخیر خالد عزیزی با روداو

موضع عاقلانه دبیرکل حدک در آستانه کنگره ۱۶

هفته گذشته در مورخه ۲۴/۱۰/۱۳۹۴ خالد عزیزی طی مصاحبه ای با تلویزیون اقلیم کردستان (روداو) که این روزها در غیاب تیشک تی وی و کم کاری کورد کانال به تریبون اصلی احزاب کمپ نشین مستقر در شمال عراق مبدل شده، به بیان مواضع این حزب در قبال رویدادهای ایران از جمله انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پرداخت.

ایا امید به حدکا باز می گردد

رایزنی با عبداله حجاب
اعضای اصلی و بدنه فعالی هر دو جناح حزب دمکرات در اروپا و آمریکا طی رایزنی با عبداله حجاب از وی خواسته اند تا ضمن شرکت فعال در کنگره آینده (کنگره۱۶)، دبیرکلی حدکا را به عهده گرفته و دو جناح حزب دمکرات را متحد نماید.
تاکنون چندین بار تلاش های متعددی برای اتحاد بین دو شاخه حزب منحله دمکرات بعمل آمده که هر بار بنا به دلایلی با شکست مواجه گردیده است.

انتشار اسامی دهها کادر و پیشمرگ کومله که اردوگاه را ترک و عازم اروپا شدند

موج مهاجرت بی رویه پیشمرگان و کادرهای کومله،به اروپا کماکان ادامه دارد…

دیار و نادیار به نقل از آکام نیوز : موج مهاجرت بی رویه پیشمرگان و کادرهای گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به کومله،به اروپا کماکان ادامه دارد…

به گزارش آکام نیوز،پیشمرگان کومله که از تشکیلات این گروه،بریده و انگیزه ادامه فعالیت های خود را از دست داده اند،در طول ماههای گذشته،کمپ های خود را در شمال عراق ترک و به اروپا مهاجرت کرده اند.

…::: اخبار داخلی :::…

برجام، جهشی در اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد

 

تهران- ایرنا- روزهای گذشته، تهران میزبان هیات های سیاسی و اقتصادی از کشورهای یونان و ایتالیا بود که نخستین میهمانان پسابرجام به شمار می روند؛ کشورهایی که در کنار منافع مشترک با ایراندر زمینه هایی نظیر انرژی، سرمایه گذاری شان در کشورمان موجب جهش در اشتغال و اقتصاد ایران خواهد شد.

پیش بینی رشد تولید و صادرات مواد غذایی ایران بعد لغو تحریم‌ها

«انتظار» مفهوم مشترک میان ایرانی ها و روس ها است

 

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشهخبرگزاری فارس ، چهارمین «شب علوم انسانی» به همت مجله عصر اندیشه با مشارکت شبکه افق، مرکز تحقیقات صدرا و فرهنگسرای اندیشه شب گذشته (دوشنبه ۲۰ بهمن) در این فرهنگسرا برگزار شد.

“تک تیر انداز ” حرم به مهمانی خدا رفت

n00053955-b

به گزارش ایران خبر، صبح امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان،معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد،نماینده ولی فقیه در استان،و با حضور پرشور مردم یاسوجمراسم تشییع شهید ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. شهید ستار اورنگ که در بین همرزمانش به تیک تیر انداز شهرت داشت.

۱۰ دانشمند تاثیرگذار سال ۲۰۱۵

به روال هر سال، نشریه علمی «نیچر» ۱۰ چهره برتر دنیای علم را انتخاب کرد.
مجله همشهری دانستنیها – ذوالفقار دانشی: به روال هر سال، نشریه علمی «نیچر» ۱۰ چهره برتر دنیای علم امسال را انتخاب کرد. در کنار هفت دستاورد تحقیقاتی شگرف (شامل اصلاح ژنتیکی جنین انسان، عصب های مصنوعی، ملاقات با پلونو، باستانشناسی ژنتیکی، ابررسانای گرم، زیست شناسی سنتزی برای تولید مواد مخدر و رهیافت جدید برای روش تحقیق)، سه موضوع به ظاهر غیرعلمی نیز جزو مهمترین رویدادهای علمی سال انتخاب شده اند: پیمان آب و هوایی پاریس، توافق هسته ای ایران با ۱+۵ و افشای آزارهای جنسی در دانشگاه برکلی.

درس روسها و آلمان ها به مردم ایران

در حالی‌که داعش تهدید به انجام حملات تروریستی در سواحل و هتل‌های ترکیه کرده و از سوی دیگر کشورهایی چون روسیه سفر به ترکیه را ممنوع کرده‌اند، ایرانی‌ها همچنان برای سفر به این کشور دست و پا می‌زنند و فریب هزینه‌های پایین این مسافرت خارجی! را می‌خورند.

۱۰ مزیت سفر به ایران از نظر آمریکایی ها

پایگاه آمریکایی ای توربو نیوز طی گزارشی نوشت: ممکن است شما در اندیشه انتخاب یک مقصد گردشگری منحصر به فرد و جالب توجه باشید.

به نقل ازملیت به نقل از تبیان، پایگاه آمریکایی ای توربو نیوز طی گزارشی نوشت: ممکن است شما در اندیشه انتخاب یک مقصد گردشگری منحصر به فرد و جالب توجه باشید.در این گزارش ۱۰ دلیل ارائه می کنیم.

 

آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد

 

آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران با استقبال نوازندگان جوان و تازه نفس در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش ایلنا، ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری «علی رهبری» و با حضور و نظارت اساتید موسیقی کلاسیک جهان، «امیل تاباکوف» رهبر ارکستر و «دالیبور کاروای» ویلنیست؛ آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران را در تالار وحدت برگزار کرد.

 

مسیرهای راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن چهارمحال و بختیاری اعلام شد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ علی گرجی، در گفت گو با خبرنگار ما با اشاره به تأثیرات دشمن شکن حضور حماسی مردم ولایتمدار استان در راهچیمایی ۲۲ بهمن گفت: به فضل الهی مردم شریف بام ایران با حضور در همایشی بزرگ و به یادمانی، افتخار دیگری از وحدت و اتحاد ملی حول محور ولایت فقیه را رقم خواهند زد.

 

انقلاب اسلامی ایران امروز تکیه گاهی برای مسلمانان جهان شده است

۱۱

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بر روی امواج متلاطم و با برخورد با طیف های مختلف مردم موج سواری می کند و امروز تکیه گاه مسلمانان جهان شده است.

 

ایران در آفریقا برنج، ذرت و گندم می کارد

۱۱

سفیر ایران در کنیا خبرداد: ایران در کشورهای کنیا، اوگاندا و تانزانیا ۳ محصول برنج، ذرت و گندم کشت می کند.

پول نیوز -سفیر ایران در کنیا گفته است ایران به دنبال اجاره زمین کشاورزی در ۳ کشور کنیا، اوگاندا و تانزانیا برای کشت محصولات اساسی مانند برنج، ذرت و گندم در سطح گسترده است.

 

ماهواره بر سیمرغ و موشک بالستیک عماد به نمایش گذاشته می شود

 

همگام با حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲بهمن، متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، ماهواره برسیمرغ و موشک بالستیک عماد را در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در خیابان آزادی تهران به نمایش می گذارند.
خط و نشان ایران برای عربستان
IMG09010640
هشــدار نیــوز-«متجاوزان به سوریه با تابوت های چوبی به کشورشان بازخواهند گشت، چه سعودی باشند چه ترکیه ای یا هرکس دیگر…»
تصویری از هواپیمای جدید ایران ایر
۱۱
هشــدار نیــوز-در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به اروپا، شرکت هواپیمایی ایران ایر با انعقاد قراردادی با شرکت ای تی آر اقدام به خرید ۲۰ فروند از تولیدات این شرکت کرد. هواپیمای مورد نظر ایران ایر، از سری ۶۰۰ مدل ATR72 است که از ابتدای سال ۲۰۱۰ کشورهایی مانند ترکیه، نیوزیلند، اندونزی و ایتالیا از آن در خطوط پروازی خود استفاده می کنند.

آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ۹۴ در اوج سلامت و بی طرفی داریم

کسرایی با اشاره به پیش بینی ۱۶۹ شعبه اخذ رای در حوزه این شهرستان، گفت: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ۹۴ در اوج سلامت و بی طرفی وجود دارد.

 

ایران همیشه در کنار ملت سوریه بوده است/نقش موثر شهدای بسیجی ایرانی در آزادسازی نبل و الزهرا

 

علی جعفر یکی از ساکنین شهر تازه آزاد شده نبل سوریه گفت: بسیجیانایران از آغاز بحران در سوریه، در کنار ملت ما بودند و برای آزادسازی این دو شهر تعدادی از بسیجیان و دلاوران ایرانی شهید شده اند.
۱۷ استان متاثر از برف و کولاک
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عملیات امدادرسانی به متاثران در برف و کولاک ۱۷ استان کشور طی ۴۸ ساعت گذشته را تشریح کرد.

رهاسازی ۲ هزارو ۸۱ خودرو از برف و کولاک/اسکان اضطراری به ۶۵۰ نفر

سلامت نیوز :سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال و احمر از رهاسازی ۲ هزارو ۸۱ خودرو از برف و کولاک خبر داد.

 

تجلیل از رابطین خواهر کانون های مساجد کردستان

 

آیین تجلیل از رابطین خواهران فعال کانونهای مساجد استانکردستان امروز (۱۹بهمن) با حضور مسئولان دبیرخانه کانون های مساجد استان در مسجد ملاویسی سنندج برگزار شد.

بسکتبالیست های شهرداری سنندج عنوان هفتم ایران را به دست آوردند

به گزارش خبرنگار مهر ، از سری مسابقات سوپر لیگبسکتبال بانوان ایران، تیم شهرداریسنندج، برابر طائرپور تهران به برتری دست یافت و موفق به کسب عنوان هفتمی سوپر لیگ بانوان کشور شد.

 

مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرهای کردستان اعلام شد

۱۱

به گزارش خبرنگار مهر ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در اطلاعیه خود آورده است: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین و مردمی ترین انقلاب جهان است که درقرن بیستم به وقوع پیوست و تأثیر شگرفی در باورهای آزادی خواهانه به ویژه ملل مسلمان دنیا داشته است به گونه ای که این انقلاب امروزه به الگو و سرمشق دیگر بلاد اسلامی برای رهایی از استکبار و دیکتاتوری تبدیل شده است .

۲۷۰۰۰ کردستانی مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هستند
کردانلاین- فریدون خدابنده‌لو در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان، با اشاره به اقدامات الکترونیکی انجام شده، اظهار کرد: سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان، سامانه پرداخت الکترونیکی و ارسال لیست بیمه برای کارفرمایان و سامانه خدمات بین شعب جهت انجام عملیات تعویض و تمدید دفترچه از جمله سامانه‌هایی هستند

۱۶۵ گشت مشترک و ۵۰ گروه بازرسی بازار شب عید کرمانشاه را رصد می کنند

معاون بازرسی و نظارت صنعت و معدن و تجارت استانکرمانشاه گفت: ۱۶۵ گشت مشترک و تعداد ۵۰ گروه بازرسی نسبت به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در کرمانشاه اقدام می کنند.
خط پرواز مستقیم قشم به سه شهر تبریز، گرگان و کرمانشاه راه اندازی شد

۱۱

قشم- ایرنا- در هشتمین روزدهه مبارک فجر، سه خط پرواز مستقیم قشم به شهرهای تبریز، گرگان و کرمانشاه امروز /سه شنبه/ توسط هواپیمایی قشم ایر راه اندازی شد.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی