سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از دیلی صباح، مظفر آیات یکی از سران حزب کارگران کردستان ترکیه (PKK) در ستونی در روزنامۀ این گروه که در اروپا چاپ می شود، نوشته کوردهایی که به حزب عدالت و توسعه رأی داده اند مورد بازخواست قرار می گیرند. آیات کوردهایی را که به AKP رأی داده اند تهدید کرد که باید برای انتخاب خود جوابگو باشند.
آیات در ادامه نوشته خود آورده:« احتمالاً خائنینی که به AKP رأی داده اند گمان می کنند مجازات نمی شوند و همچنان با استخوان هایی که جلوی آنها انداخته می شود می توانند تغذیه کنند. این افراد به خاطر خیانتشان در یاد می مانند و مردم این روزها و این خیانت ها را از یاد نخواهند برد».
این سرکرده پ.ک.ک ضمن سرزنش رأی دهندگان کورد AKP به خاطر عدم مشارکت آنها در استراتژی جنگ شهری PKK از آنها خواست «دست کم کمک و تشویقشان نکنید». وی این افراد را تشویق کرد که به نفعشان خواهد بود AKP را ترک کنند.
پیشتر جمیل بایک از سران PKK هم از همۀ کورد ها خواسته بود به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) رأی دهند که برخی معتقدند شاخۀ سیاسی PKK است.
براساس افکار و عقاید پ.ک.ک، تمامی کوردها که در خارج از قالب آنها هستند، هرکدام به نوعی خائن و مزدور محسوب می شوند. این تعریفی کلی است که حتی برای دیگر احزاب و گروههای سیاسی کورد هم به کار گرفته می شود. این درحالیست که بسیاری از کارشناسان حوزه سیاسی در ترکیه معتقدند که عبدالله اوجالان از کارمندان سرویس اطلاعاتی ترکیه (میت) بوده و از سوی آنها به انجام این کار انتخاب شده است.
این دیدگاه پ.ک.ک را درباره احزابی همچون حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) و اتحاد میهنی کردستان (یکیتی) و جنبش تغییر(گوران) هم می توان مشاهده کرد. مثلا به پارتی می گویند عشیره گرا و کلاسیک. به یکیتی می گویند منفعت طلب و فرصت طلب و به جنبش تغییر یا همان گوران هم می گویند مزدور و جیره خوار کشورهای همسایه. البته این تعریف و اصطلاحات برای همه وجود دارد و از دید این گروه، کورد خوب یعنی مطیع و هوادار پ.ک.ک و مرید عبدالله اوجالان و خارج از این تعریف هم کوردی وجود ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی