سایز متن   /

دیروز بعدازظهر (۳ بهمن -۲۳ ژانویه) یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کوردستان عراق به منظور شرکت در دومین کنگره حزب دموکراتیک خلق ها، وارد آنکارا شد. محمد از جانب صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق ها مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، در نشستی که بهروز گلالی (نماینده اتحاد میهنی کوردستان در آنکارا) هم در آن شرکت داشت، طرفین بر چند موضوع مهم تاکید کردند و در کنار آن تحولات اخیر مناطق کوردنشین و جنوب شرق ترکیه را به بحث و گفتگو گذاشتند.

قرار است امروز یکشنبه (۴ بهمن – ۲۴ ژانویه) دومین کنگره حزب دموکراتیک خلق هآ (HDP) در آنکارا برگزار شود و در آن شورای رهبری جدید انتخاب شود.

لازم به ذکر است وضعیت کنونی مناطق کوردنشین ترکیه، در حالت نامناسبی است بطوریکه روزانه آمار کشته شدن چندین غیرنظامی در رسانه ها منتشر می شود که قربانی گلوله سلاح های پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) و ارتش این کشور می شوند که البته هرکدام دیگری را متهم می کند و در این میان غیرنظامیان قربانی می شوند.

حزب دموکراتیک خلق ها که در ترکیه به نام شاخه شهری و سیاسی پ.ک.ک شناخته شده است، تاکنون بارها از پ.ک.ک خواسته سلاح ها را خاموش کند و جنگ را به داخل شهرها نکشاند، اما سران پ.ک.ک با شدت کامل به این رفتار و گفتار صلاح الدین دمیرتاش واکنش نشان دادند و حالا هم معلوم نیست که در دومین کنگره این حزب چه خواهد گذشت و چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد؟ آیا در راستای اهداف و سیاست های پ.ک.ک و دولت آنکارا تصمیماتی اتخاذ خواهد شد یا در راستای منافع کوردهای این کشور؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی