سایز متن   /

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه گفت شهرداری های مناطق جنوب شرقی کشور به جای احداث تأسیسات زیربنایی در منطقه، از بودجه و اعتباراتی که در اختیار دارند برای کمک به حزب کارگران کردستان (PKK) استفاده می کنند.

کوردپاریز/ اوغلو در ادامه اظهاراتش گفته: اغلب شهرداری های مناطق جنوب شرقی ترکیه توسط حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، حزب خواهر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، اداره می شوند. این شهرداری ها با حفر خندق و ایجاد راه بند به PKK کمک می کنند.

شهرداری های DBP از اعتبار خود برای سرمایه گذاری استفاده نمی کنند، در حالی که این کار برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه ضروری است. این شهرداری ها باید برای بودجۀ خود حساب پس بدهند. شهرداری مرکزی دیاربکر خود نمی تواند اعتبارات خود را تأمین کند و مجبور است ۸۳٫۵ دردصد از بودجۀ سالانۀ خود را از دولت بگیرد. این مقدار تنها ۲۰ درصد آن به سرمایه گذاری تخصیص داده شده و ۷۵ درصد آن معلق است.

اوغلو همچنین گفت: شهرداری مرکزی حکاری ۷۹٫۳ بودجۀ سالانه اش را از دولت می گیرد که ۵۲٫۶ درصد آن برای پرداخت حقوق ها هزینه می شود. آنها سعی می کنند بودجه را در قالب حقوق پرسنل به دست کسانی برسانند که خندق حفر می کنند و جز فعالیت تروریستی کار دیگری نمی کنند. حکاری شهری است که بیش از هر جای دیگری به سرمایه گذاری نیاز دارد و ما به واسطۀ مدیریت متمرکز حاکم همۀ بودجه ها را تأمین می کنیم اما آنها برای سرمایه گذاری از آن استفاده نمی کنند.

م: دیلی صباح

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی