سایز متن   /

منابع خبری روز سه شنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دیماه) از انفجاری قوی در یک منطقه توریستی و پر ازدحام در مرکز شهر استانبول ترکیه خبر دادند. به گفته منابع خبری ترکیه این انفجار در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه به وقت محلی در منطقه باستانی سلطان احمد به وقوع پیوست.

منطقه سلطان احمد در مرکز استانبول، پایتخت ترکیه به عنوان یکی از مناطق گردشگری و اقتصادی به شمار می رود.

کوردپاریز/ این انفجار دست کم ۱۱ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت. به گفته مقامات ترکیه ۹ شهروند آلمانی، دو تبعه کره جنوبی و یک شهروند هم اهل پرو در میان کشته شدگان به چشم می خورند. براساس گزارش منتشر شده توسط CNN Türk انفجار در نزدیکی “ستون تئودوس” در میدان توریستی سلطان احمد در منطقۀ فاتح شهر استانبول رخ داده است.

احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه اندکی بعد از وقوع انفجار امروز در استانبول یک جلسه اضطراری تشکیل داد که در آن وزیر کشور و مسئولان امنیتی ترکیه شرکت کردند. او در پایان این جلسۀ اضطراری به خانواده ها و بازماندگان قربانیان سوءقصد تروریستی امروز تسلیت گفت.  نخست وزیر ترکیه در عین حال اعلام کرد که عامل سوءقصد تروریستی امروز استانبول یک تبعۀ سوری عضو گروه داعش بوده است. اوغلو مراتب را به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اطلاع داده و به او تسلیت گفته است.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت، انفجار امروز ناشی از یک حمله انتحاری بوده و توسط یک تبعه سوری انجام شده است. رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت ترکیه به اولین هدف گروه‌های فعال تروریستی در منطقه بدل شده است.

انفجار در استانبول در حالی رخ می دهد که ترکیه عضو ائتلافی به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه داعش در عراق و سوریه است. دولت ترکیه همچنین در جنوب شرقی این کشور با اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، در حال مبارزه است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» (TIK.ir) به نقل از دیلی صباح، نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس خبری تلویزیونی پس از انفجار تروریستی در شهر استانبول ترکیه گفت که این حمله توسط یک عامل انتحاری سوری تبار انجام شده که ۲۸ سال سن داشته و از اعضای گروه داعش و متولد عربستان بوده است. مقامات ترکیه گفته اند اسم این بمبگذار انتحاری نبیل فضلی است.
دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی روز گذشته را در ترکیه محکوم کرد. وی ابراز امیدواری کرد عاملان این حادثه کشف و به سرعت محاکمه شوند.

سفیر ایران در ترکیه با اشاره به اقدام تروریستی امروز در استانبول، به خانواده‌های قربانیان این حادثه تسلیت گفت و افزود: مبارزه با تروریسم وظیفه اصلی ماست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی