سایز متن   /

براساس یک نظرسنجی که در اقلیم کردستان عراق انجام شده، بیشتر کردهای این کشور به جدایی و هم‌چنین اصلاحاتی در این اقلیم علاقه‌مندند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه  القدس العربی، این نظرسنجی که توسط مرکز نظرسنجی “آسوده” در اقلیم کردستان انجام شده است نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد از شهروندان اقلیم کردستان عراق معتقدند که شرایط کنونی برای جدایی مناسب است.

سیروان کوردی، رئیس این مرکز در کنفرانسی خبری عنوان داشت که نتایج سومین نظرسنجی آنها نشان می‌دهد که بیشتر شهروندان اقلیم کردستان معتقدند که حکومت اقلیم نیت جدی برای انجام اصلاحات ندارد و حدود نیمی از شرکت کنندگان تشکیل دولت جدید در اقلیم کردستان را ترجیح داده‌اند. در نظرسنجی که توسط این مرکز انجام شده است پنج هزار تن از استان‌های اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه در آن شرکت کردند. در بخشی مربوط به اوضاع سیاسی اقلیم کردستان ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اظهار کردند که توقف فعالیت‌های پارلمان تاثیر منفی بر اقلیم کردستان می‌گذارد. ۶۸ درصد از شرکت کننده نیز عنوان داشتند که کشورهای منطقه‌ای در نابسامان کردن اوضاع سیاسی در اقلیم کردستان نقش دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی