سایز متن   /

روزنامۀ حریت ترکیه در نوشته خود به نتایج عملیات ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) اشاره کرده و آورده: عملیات ضد ترور نیروهای امنیتی در جنوب شرقی ترکیه، از ۱۵ دسامبر تا کنون در مجموع ۴۴۸ عضو مسلح پ.ک.ک کشته شده اند.

کوردپاریز/ ستاد مشترک ارتش ترکیه روز یکشنبه ۲۰ دیماه(۱۰ ژانویه) در بیانیه ای اعلام کرد که در روز ۹ ژانویه در استان های دیاربکر و شرناخ ۲۰ عضو دیگر این گروه در عملیات نیروهای امنیتی در میانۀ حکومت نظامی ها کشته شدند. ۱۳ تن از کشته شدگان روز ۹ ژانویه مربوط به شهر جزیره در استان شرناخ هستند که از ۱۴ دسامبر تاکنون در حکومت نظامی به سر می برد. به گفتۀ ارتش عملیات در این شهرستان تاکنون ۲۵۲ تن از اعضای مسلح پ.ک.ک کشته شده اند.

در عملیات جزیره نیروهای امنیتی چهار سنگربندی خیابانی را از میان برداشتند، پانزده بمب دست ساز را خنثی کردند و یک قبضه کلاشینکف نیز ضبط کردند. علاوه بر این چندین تفنگ ساچمه ای و مقداری مهمات نیز کشف و ضبط گردید. در همین حال در عملیات ۹ ژانویه در منطقۀ سلوپی استان شرناخ نیز سه شبه نظامی کشته شدند. حدود ۲۰ بمب دست ساز، اشیاء محترقه، یک خمپاره انداز و تعدای ماسک ضد گاز ضبط شدند. در این منطقه تاکنون ۱۲۲ عضو پ.ک.ک کشته شده اند.

علاوه بر این در شهر سور دیاربکر نیز که از ۲ دسامبر مقررات حکومت نظامی برقرار است، ۴ عضو این گروه کشته شدند. در این منطقه نیز تا کنون ۷۴ شبه نظامی کشته شده اند.

ماه گذشته رئیس جمهور رجب طیب اردوغان اعلام کرد که نیرو های امنیتی ۳۱۰۰ عضو پ.ک.ک را در داخل ترکیه یا در مرز کردستان عراق کشته اند. در همین حال ۳۰۰ سرباز، افسر پلیس و شهروند غیرنظامی نیز از جولای ۲۰۱۵ تاکنون جان خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی