سایز متن   /

گروه بین‌المللی بحران (ICG) در گزارش تازه خود تحت عنوان «۱۰ درگیری که در سال ۲۰۱۶ باید به آنها توجه کرد» لیست کشورهایی که در آن بحران و درگیری وجود دارد را منتشر کرده است که در این لیست نام کشور ترکیه در رده دوم قرار دارد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه «زمان» ترکیه منتشر شد، درگیری‌های ارتش اعضای مسلح پ‌ک‌ک در جنوب شرق ترکیه را شدیدترین درگیری‌ها در ۲۰ سال اخیر در این کشور معرفی کرده و عنوان کرده است: تصاویر اخیری که از دیاربکر منتشر شده است درگیری‌های مسلحانه و سنگرهای ساخته شده در محیط شهری یک جنگ شهری تمام عیار را به نمایش گذاشته است. اگر چه این تصاویر مدت زمان بسیار طولانی است که در ترکیه وجود دارد واز ۱۹۸۴ به بعد در مناطق کردنشین ترکیه بیش از ۳۰ هزار انسان کشته شده‌اند ولی اکنون شاهد افزایش این درگیری‌ها در مناطق کردنشین هستیم.

در ادامه این گزارش آمده است: آنکارا از به وجود آمدن یک دولت کردی در مرزهای جنوبی خود به شدت نگران است. این نگرانی باعث می شود تا ترکیه در مبارزه با داعش دچار تردید شود. از نظر بسیاری از کردهای ترکیه، این کشور به دلیل وجود دشمن مشترک (کردها) از یک گروه تروریستی (داعش) حمایت می‌کند.

لیست ۱۰ کشور بحرانی از نظر ICG

۱-     سوریه و عراق

۲-     ترکیه

۳-     یمن

۴-     لیبی

۵-     حاشیه دریاچه چاد

۶-     سودان جنوبی

۷-     جمهوری بروندی

۸-     افغانستان

۹-     جنوب دریای چین

۱۰-    کلمبیا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی