سایز متن   /

دادگاهی در ترکیه بکیر کایا شهردار وان را به اتهام عضویت در پ.ک.ک به پانزده سال زندان محکوم کرد. او پیشتر نیز مدت زیادی به اتهامات همکاری با جریان های تروریستی از جمله پ.ک.ک در زندان بود. شهردار شهر وان از سوی دادگاهی در ترکیه به اتهام “عضویت در سازمان تروریستی” به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه پ.ک.ک، در همین راستا، یگان‌های ویژه پلیس،اوین کوه عضو حزب مناطق دمکراتیک و شهردار چاتاک را به کلانتری منطقەای که او شهردارش بود منتقل کردند. مقامات ترکیه او را به همکاری با حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک که به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است و در لیست ترور اتحادیه اروپا و آمریکا هم قرار دارد، متهم کرده و جرمش را قرائت بیانیه اعلام خودمدیریتی در منطقه عنوان می‌کنند.

خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که شعبه اول دادگاه “جرائم” شهر وان در آخرین جلسه خود هریک از “بکر کایا” شهردار شهر وان در شرق ترکیه و “جونیت جانش” عضو رهبری حزب دموکراتیک خلق ها را به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.
همزمان این دادگاه در جلسه ای دیگر چندین تن دیگر از رسران و اعضای ارشد حزب دموکراتیک خلق ها را در استان وان را به هفت تا ۱۲ سال زندان محکوم کرد. جلسه امروز بدون حضور متهمان برگزار شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی