سایز متن   /

در حالی که درگیری های ماین ارتش ترکیه و اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) در طی چند ماه اخیر به شدت افزایش یافته است، تنها در درگیر های دو روز اخیر میان ارتش و شبه نظامیان پ ک ک در شهر جیزره در جنوب شرقی ترکیه، دو افسر پلیس و ۱۲ عضو مسلح پ.ک.ک کشته شدند.

کوردپاریز/ همچنین

انفجار بمب در شهر «دیار بکر» ترکیه، به زخمی شدن دست‌‌کم ۱۱ نظامی این کشور منجر شد.در همین حال، رئیس ستاد ارتش ترکیه از کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ عضو مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک خبر داد.

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۱۷۹ عضو مسلح پ ک ک در شهر جیزره استان شرناخ، ۲۷ تن در شهر سلوپی و ۵۵ تن در منطقه سور استان دیاربکر کشته شدند. نیروهای ارتش همچنین مدرسه‌ای را که ادعا شده برای آموزش اعضای این گروه استفاده می‌شد، تخریب کردند.

به ساکنان شهر جیزره در جنوب شرقی ترکیه که از درگیری های میان نیروهای دولتی و اعضای مسلح پ ک ک آسیب دیده اند فرصت داده شده است تا منطقه درگیری میان دو طرف را ترک کنند. ساکنان با حمل وسایل ضروری و همچنین با حمل پرچم سفید بدین منظور که مورد هدف قرار نگیرند در حال ترک شهر هستند. شهر جیزره از اواسط ماه دسامبر گذشته تحت حکومت نظامی است و مردم آب و غذای کافی ندارند. افزایش خشونت ها در این شهر ترکیه چشم انداز منطقه را تیره کرده است. روز جمعه همچنین یک تانک ارتش ترکیه که مورد هدف قرار گرفته بود با از دست دادن کنترلش وارد منطقه مسکونی شد و چندین خانه را خراب کرد.
درگیری ها در دیاربکر، شهر کردنشین ترکیه نیز هفته هاست ادامه دارد. درگیری ها میان ارتش ترکیه و اعضای مسلح پ ک ک که از ماه ژوئیه گذشته آغاز شده شدیدترین خشونت ها بعد از پایان آتش بس دو ساله میان دو طرف می باشد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در بیانیه‌ پایان سال جاری میلادی اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور در سال ۲۰۱۵، ۳۱۰۰ عضو مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه«پ‌.ک‌.ک» را در داخل و خارج ترکیه کشته اند.
«رجب طیب اردوغان» افزود، شماری از نیروهای امنیتی کشورش در سال ۲۰۱۵ نیزدر داخل و خارج از ترکیه در حین عملیات‌ها کشته شدند. وی افزود، سربازان ما در حال پاکسازی بیشتر در مناطق کوهستانی و شهرها هستند و عملیات علیه این گروه تروریستی ادامه دارد.
آنکارا از دسامبر سال گذشته میلادی عملیات‌های نظامی‌اش را در مرز با سوریه و عراق افزایش داده است. این منطقه محل استقرار  پ ک ک است که از سوی ترکیه و ناتو به عنوان یک گروه تروریستی تلقی می‌شود. رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه متعهد شده تا زمانی که این منطقه از شبه نظامیان پ ک ک پاک شود به این عملیات ادامه خواهد داد. براساس گزارش اداره کل امنیت ترکیه، از زمان آغاز این عملیات حدود ۱۰۰ هزار تن بی‌خانمان شده‌اند. کسب و کار در شهرهای جنوب شرق ترکیه کساد و این امر سبب شده تا بسیاری از کارگران در فقیرترین منطقه ترکیه بدون درآمد بمانند و از آنچه که بودند فقیرتر شوند. یکی از ساکنین شهر دارگچیت که بین شهر جزیره و دیاربکر واقع شده، گفت: تمامی انبارها اخیرا به خاطر خشونت ها ودرگیری های میان اعضای خشونت طلب پ.ک.ک و ارتش ترکیه نابود شده است. ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. ۲۰ روز است که در خانه مانده‌ایم و هیچ چیز برای خوردن نداریم. این برای همه شکنجه محسوب می‌شود، ما صلح و آزادی می‌خواهیم. می‌خواهیم آنها با ما منصف باشند.

منبع: رسانه های ترکیه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی