سایز متن   /

تانک های ارتش ترکیه به منظور مقابله با اعضای مسلح پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که در لیست ترور اتحادیه اروپا، آمریکا و خود ترکیه قرار دارد، شهر جیزره در جنوب شرق این کشور را هدف آتش سنگین خود قرار دادند.

کوردپاریز/ برقراری حکومت نظامی از یک سو و رویارویی نظامی بین طرفین در این شهر زندگی و معیشت ساکنان آن را مختل کرده است. یکی از ساکنان این شهر می گوید: «آنها خانه و محله مان را با تانک گلوله باران کردند و ما هم آنجا را ترک کردیم.»

ارتش ترکیه با مستقر کردن بیش از ده هزار سرباز در این منطقه در صدد مقابله با نیروهای کرد است. سازمان های بشردوستانه «استفاده غیرمتعارف ارتش ترکیه از قوای نظامی و عملیات های تروریستی پ.ک.ک» در این منطقه را محکوم کرده اند.

ترکیه با هدایت پ.ک.ک به سمت رفتارهای افراطی و خشونت گرا موجب کشتار افراد غیر نظامی گردیده که هیچ اعتقادی به دولت افراطی و ماجراجوی عدالت و توسعه و همچنین حزب افراطی و خشونت طلب پ.ک.ک ندارند . مردم مناطق کردنشین ترکیه خواهان آرامش و امنیت هستند و اگر در انتخابات اول نوامبر به آک پارتی رای دادند به این جهت بود که خواهان پایان درگیریها بودند غافل از اینکه پ.ک.ک در سناریویی نقش بازی میکند که کردها قربانیان اصلی آن هستند . پ.ک.ک در این سری از درگیری ها هیچ یک از کادرهای نظامی خود را وارد شهرهای تحت محاصره ارتش ترکیه ننموده و عملا تاکتیک درگیر کردن مردم غیرنظامی را به عنوان سپر انسانی در پیش گرفته است . پیشتر نیز پ.ک.ک با حضور در کوه ها و پناه گرفتن در منابع طبیعی و جنگل ها از محیط زیست به عنوان سپر استفاده میکرد و وقتی ارتش ترکیه با آنها درگیر میشد عملا آسیب هایی به محیط زیست وارد میشد و پ.ک.ک در آن زمان با ژست حامی محیط زیست به فضا سازی میپرداخت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی