سایز متن   /

اخیرا اخباری در رسانه های اقلیم کردستان منتشر شده مبنی بر اینکه یک هیئت از سران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) با مقامات عراقی در بغداد جلسه تشکیل داده اند و در خصوص همکاری های طرفین علیه ترکیه و حکومت اقلیم، بحث و گفتگو کرده اند. شاخوان عبدالله رئیس کمیسیون دفاع و امنیت نمایندگان مجلس عراق به سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) گفته: بغداد اگر اسلحه هم به پ.ک.ک بدهد، این کار علنی صورت نخواهد گرفت چراکه احتمال دارد ترکیه موضع جدیدی در قبال این اقدام بغداد اتخاذ کند.

کوردپاریز/ این نماینده ی مجلس در ادامه اظهاراتش در این رابطه گفته: بغداد با این کار درصدد است تا هم به ترکیه فشار بیاورد و هم حاکمیت پ.ک.ک را در منطقه بادینان از توابع اقلیم کردستان و هم مرز با ترکیه بیشتر کند. این در حالیست که بادینان تنها منطقه ای است که هیچ نیروی بغداد در آن حضور ندارد چون این روزها شاهد حضور حشد شعبی  در کرکوک، دوزخورماتو، سعدیه و جلولا هستیم.

انتشاراین خبر پس از سفر صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق ها (شاخه شهری پ.ک.ک) و دیدار با مقامات روسی که این روزها به شدت با مقامات ترکیه درگیر هستند و تنش های فی مابین روز به روز بیشتر و بیشتر می شود، بخش دیگری از سناریوهای منطقه یی به منظور کوتاه کردن دست ترکیه از کشورهای منطقه و پایان دادن به اشغالگری و لشکرکشی این کشور به کشورهای همسایه، نمایان می شود. چون با این کار بغداد هم حکومت اقلیم کردستان را تحت فشار قرار خواهد داد تا باردیگر به پای میز گفتگو در بغداد بکشاند و هم ترکیه را تحت فشار قرار خواهد داد تا نیروهایش را از خاک عراق بیرون ببرد.

اما نکته ی جالب توجه اینکه تمامی فشارهایی که در این سناریو به ترکیه وارد می شود، از طریق پ.ک.ک صورت می گیرد، چه توسط بغداد و چه توسط مسکو. این درحالیست که اعضای مسلح این گروه در شمال سوریه هم به عصای دست برخی قدرت های خارجی تبدیل شده و به گفته ی مقامات آمریکایی، تا زمانیکه داعش در منطقه باشد و این نیرو (ی.پ.گ) – شاخه نظامی سوری پ.ک.ک – همچنان علیه داعش بجنگد، از آن به طروق مختلف حمایت خواهند کرد اما عمر این گروه هم با داعش خاتمه خواهد یافت.

پس باید وضعیت کنونی در ترکیه را هم بخشی از همین سناریو در نظر گرفت چراکه در آنجا هم وضعیت شمال سوریه در حال تکرار است و این اوضاع و احوال آنقدر شبیه هم هستند که برخی ها عکس های کوبانی و جیزره را با هم اشتباه می گیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی