سایز متن   /

پس از لغو آتش بس میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در ماه جولای، درگیری‌ها در مناطق جنوبی این کشور گسترش یافته و از آن موقع تاکنون در بسیاری از مناطق کردنشین، مقررات منع آمد و شد اجرا شده است.
کوردپاریز/ به گفته مقامات بیمارستانی و شاهدان عینی، در درگیری پلیس با معترضان در شهر دیاربکر در جنوب شرق ترکیه، دو نفر کشته شدند.
به گفته منابع امنیتی ترکیه، همچنین ۵ عضو پ.ک.ک در منطقه دارگچیت در استان ماردین، یکی دیگر از مناطقی که مقررات منع آمد و شد در آنجا برقرار است، کشته شدند. زمان دقیق کشته شدن این پنج شبه نظامی مشخص نیست.
گزارش‌های منتشره حاکی است خودروهای زرهی نیروهای امنیتی در خیابان‌های شهر دیاربکر گشت‌زنی می‌کنند و نیروهای پلیس با استفاده از خودروهای آبپاش و شلیک گاز اشک آور تلاش دارند تا افراد مخالف با قانون منع آمد و شد را متفرق کنند.
همچنین در دو شهر جیزره و سلوپی تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذارده شده است و نیروهای امنیتی با خودروهای زرهی در مناطق مختلف این شهرها مستقر شده‌اند.
بنا بر اعلام نهاد حقوق بشر ترکیه، از اواسط ماه آگوست تاکنون در هفت استان عمدتا جنوبی این کشور ۵۲ بار مقررات منع آمد و شد اعلام شده است.
دو عضودیگر پ ک ک در درگیری با نیروهای دولتی ترکیه در بخش سور دیاربکر کشته شدند. عملیات نیروهای دولتی ترکیه در ۶ محله و یک خیابان بخش سور که استانداری دیاربکر در آن مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده است نیز با پشتیبانی بالگردها ادامه یافت.
بر اساس این گزارش در عملیاتی که نیروهای دولتی ترکیه از دو هفته پیش در پی کشته شدن طاهر الچی رئیس کانون وکلای دیاربکر و دو مامور پلیس آغاز کردند تاکنون ۱۲ تن از اعضای پ ک ک کشته شده اند.
همچنین در حملۀ مردان نقاب پوشی که در حمایت از PKK شعار می دادند، در شهر استانبول چندین خودرو به آتش کشیده شدند.
شب گذشته چند تن از اعضای نقاب پوش حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقۀ اسنلر استانبول چندین خودرو را به آتش کشیدند.
بنا به گزارش های رسیده ۱۵ فرد که نقاب به صورت داشتند و در حمایت از PKK شعار سر می دادند با پرتاب کوکتل ملوتوف به سمت خودرو ها و اموال عمومی باعث ایجاد خساراتی در میدان بارباروس منطقۀ اسنلر شدند.
در این حملات دو خودرو ون، دو خودرو سواری و یک دستگاه خودپرداز آتش گرفته و آسیب دیدند.
م: رسانه های ترکیه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی