سایز متن   /

بارزانی در دیدار با هیئت HDP :
HDP نباید سیاست های اشتباه پ.ک.ک را دنبال کند.
کوردپاریز/ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که به ترکیه سفر کرده است بعد از دیدار با سران حکومتی با هیئت بلند پایه ای از حزب دموکراتیک خلق ها نیز دیدار کرد. در این دیدار از حزب دموکراتیک خلق ها، فیگن یوکسکداغ رئیس این حزب، لیلا زانا نماینده آگری، عثمان بایدمیرنماینده شانلی اروفا، دنگیر میر مهمت فرات نماینده مرسین، احمد ترک شهردار ک ماردین و نظمی گور معاون مسئول روابط خارجی حزب دموکراتیک خلق ها با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفتگو کردند.
بارزانی در این دیدار ضمن اظهار ناراحتی خود از توقف روند مذاکرات صلح کرد و ترک در ترکیه عنوان کرده است: آماده میانجی گری در این خصوص با حکومت ترکیه هستیم. تنها از حزب دموکراتیک خلق ها می خواهیم تا در بازگشت آرامش به مناطق کردنشین ترکیه نقش پویاتری را ایفا کنند. پر کردن خندق ها و عدم ساخت سنگر در مناطق جنوب شرقی ترکیه باید در اولویت کار قرار گیرد.
بارزانی در ادامه گفته: زمانی که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه شد به صورت رسمی به اربیل سفر کرد. آن موقع متوجه شدیم که اردوغان تا چه اندازه خواهان حل و فصل مسئله کردها است. همان اقدام را احمد داوود اوغلو نیز صورت داده است.
بارزانی در این دیدار به موضوع لشکرکشی ترکیه به موصل هم چنین اظهانظر کرده: متاسفانه اعزام این نیروها اشتباه تحلیل شده است. ما به هیچ عنوان راضی به نقض حاکمیت کشور عراق نخواهیم شد. ولی ما با تروریست های داعش مبارزه می کنیم و در این راه به کمک دوستان خود احتیاج داریم. ما دوست ترکیه، ایران و تمام کشورها هستیم. در این نوع مسائل طرفدارانه برخورد نخواهیم کرد.
م: TimeTurk

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی