سایز متن   /

استراتژی حفر خندق  پ ک ک در جنوب شرقی، خسارت زیادی به زندگی ساکنین منطقه وارد ساخته است. شمار افرادی که از شهرستان های سور، جیزره، سیلوان و نصیبین مهاجرت کرده اند به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید. بخش توریسم در منطقه کاملا تعطیل شده و اصناف روزهای سختی را پشت سر می گذارند. به علت حفر خندق از سوی اعضای این گروه، غیرنظامیان متضرر می شوند. پ ک ک در استان ها و شهرستان های بسیاری از جمله دیاربکر، ماردین و حکاری، خندق حفر کرده، سد معبر برپا کرده و کوچه ها را تبدیل به میدان جنگ کرده است. این گروه سبب شده تا مردم این مناطق جان و مال و خانه هایشان را از دست بدهند.

کوردپاریز/ این گروه در ۱۲ آگوست، در ۴ استان و ۱۳ شهرستان، شهرداری های DBP و  HDP به اصطلاح خودمختاری اعلام کرده و در برخی اماکن از خودروهای شهرداری برای حفر خندق ها استفاده شد. پ ک ک با حفر خندق در کوچه های شهرستان زندگی را برای مردم تبدیل به زندان کرده اند، به شبکه های آب و برق نیز خسارت وارد کردند. ولی این نقشه پ ک ک کارساز نبود و مردم از سیاست “خندق” حمایت نکردند.

پ ک ک با جاسازی مواد منفجره در خندق ها، برای رو در روی هم قرار دادن دولت و مردم، خط مقدم را با غیرنظامیان و کودکان پر کردند. الیف شیمشک ۹ ساله، فرات سیمپل ۱۳ ساله، حسن ییلماز ۹ ساله،هلین شن ۱۲ ساله و تحسین اورای ۹ ساله با بمب های پ ک ک جان خود را از دست دادند.

خندق های حفر شده از سوی پ ک ک، سد معبرها، بمب های جاسازی شده، و درگیری ها و ممنوعیت عبور و مرور در خیابان ها مردم را مجبور به ترک خانه و کاشانه شان کرده است. ۱۰۰ هزار نفر از ساکنین منطقه بالاجبار خانه های خود را ترک کرده اند.

طاهر ائلچی (رئیس کانون وکلای دیاربکر) که چند روز پیش به قتل رسید، با صرف جمله “خندق ها پر شوند” خواستار پایان درگیری شده بود.

م: آناتولی

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی