سایز متن   /

نیروهای امنیتی، آسایش و پیشمرگه اقلیم کردستان، اخیرا اقدام به تشدید محدودیت هایی برای اعضای پ.ک.ک در مناطق کوهپایه یی دامنه های کوهستان قندیل کرده اند که این اقدام با افزایش تعداد نقاط ایست – بازرسی عملی شده است.
کوردپاریز/ بنا به اخبار واصله از منابع محلی منطقه پشدر و روستاهای دامنه کوهستان قندیل واقع دراقلیم کردستان عراق، نیروهای تحت کنترل حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی)، تعداد نقاط ایست – بازرسی را در منطقه افزایش داده اند که گفته می شود این کار بخاطر جلوگیری از رفت و آمدهای اعضای پ.ک.ک در منطقه است.
پ.ک.ک برای گذشتن از مسیرهای مواصلاتی شهرها و روستاهای کوهپایه یی در مناطق شمالی اقلیم کردستان و مرزهای مشترک با ایران و ترکیه، ناچار است از پارتی اجازه بگیرد که این حزب هم بعضاٌ براساس سطح روابط، منافع و … به شکل محدود اجازه رفت و آمد چند دستگاه خودرو پ.ک.ک را از این مسیرها می دهد که اخیرا این تعداد تردد محدود هم محدودتر شده و بعضاٌ هم گفته می شود که پارتی اصلا اجازه این کار را به پ.ک.ک نمی دهد و کاملاٌ ممنوع کردهاست.
حکومت اقلیم کردستان و به ویژه حزب دمکرات کردستان عراق و شخص مسعود بارزانی، بخاطر تعامل و رابطه خوبی که با ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان دارد و از سوی دیگر حضور قابل توجه اعضای پ.ک.ک به بهانه های مختلف از جمله جنگ با داعش در شنگال و مخمور، حکومت اقلیم را بر آن داشته تا از پیشروی این گروه در شمال عراق ممانعت به عمل آورد.
بمباران محل استقرار اعضای پ.ک.ک در مناطق مرزی بین حکومت اقلیم و ترکیه و همچنین تنش های شدید این دو گروه بر سر موضوع شنگال، این روزها برگ بازنده را برای پ.ک.ک رو کرده است. چراکه تحولات منطقه یی هم به این سمت و سو سوق پیدا کرده است.
فضای پرتنش که پ.ک.ک این روزها در مناطق مرزی ترکیه، شمال سوریه و شمال عراق و شنگال دچار آن شده است، این گروه را دچار سردرگمی و عدم اثبات در مواضع خود بوده بطوریکه تمامی رفتارهای این گروه در این مناطق، تنها براساس منافع گروهی طراحی شده و این هم نشانه ی بارزی از همان سردرگمی این گروه در فضای کنونی تحولات منطقه شده است.
شکست پ.ک.ک در انتخابات اخیر ترکیه، در حقیقت پیام روشنتری را برای حکومت اقلیم و شخص مسعود بارزانی داشت و آن اینکه نگران آینده ی پ.ک.ک نباشد، چون نابودی آن حتمی است و همین امر هم حکومت اقلیم و به ویژه پارتی را بر آن داشته تا محدودیت و ممنوعیت های بیشتری را علیه این گروه در شمال عراق وضع کند که منع تردد یکی از آنهاست.
اما واقعا پ.ک.ک در این گرداب سردرگمی به دنبال چیست؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی