سایز متن   /

به دنبال پروسه ی آزادسازی شهر سنجار (شنگال)، سران پ ک ک با تاکید بر اظهارات قبلی خود، باردیگر عملکرد قبلی و حال حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) را زیر سوال برده و گفته کسی نخواهد توانست ما را از شنگال بیرون کند.

کوردپاریز/  جمیل بایک از سران حزب کارگران کردستان ترکیه(پ ک ک) به دنبال آزاد شدن شنگال در گفتگو با رسانه های خود گفته: زمانی که ما وارد شنگال شدیم جز داعش کسی در آنجا نبود! این درحالی است که پارتی هم گفته شنگال را تنها نیروهای پیشمرگه آزاد کردند و کس دیگری در این پروسه ی آزادسازی مشارکت نکرده است.

بحث بیرون راندن اعضای مسلح پ ک ک که در قالب YPG،YPJ و HPG که همگی از اعضای پ ک ک و با اسامی مختلف هستند، از خیلی وقت پیش سخن آتشین محافل سیاسی اقلیم کردستان به ویژه پارتی بوده و این روزها دوباره شدت گرفته است. اما در مقابل این تهدیدات بارزانی ها، پ ک ک بارها این جمله را تکرار کرده که ما به دعوت کسی وارد شنگال نشده ایم تا حالا با خواست آنها از آن شهر خارج شویم. اخیرا هم بایک برای باردیگر گفته پارتی به جای اینکه با داعش بجنگد با پ ک ک می جنگد و تا زمانیکه شنگال به عنوان یک منطقه ی خودمختار اعلام نشود، ما دستور عقب نشینی را به  YPG،YPJ و HPG نخواهیم داد و در آنجا خواهند ماند.

بایک خواستار سهم خود و گروهش از شنگال شده و گفته باید یک فرماندهی مشترک در شنگال ایجاد شود و پ ک ک هم بخشی جدانشدنی و اصلی این فرماندهی خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی