سایز متن   /

تیراندازی در یک سالن کنسرت و در یک رستوران و همچنین انفجار بمب در یک بار در پاریس ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. در پی این مجموعه حملات تروریستی که گفته می‌شود مرگ‌بارترین و هماهنگ‌شده‌ترین حمله تروریستی در تاریخ فرانسه است، در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام شده است. رئیس‌جمهور فرانسه خواستار برگزاری نشست اضطراری کابینه دولت شده است. در این رشته حملات تروریستی، تیراندازی، چند مورد انفجار و یک گروگان‌گیری بزرگ رخ داده است.

کوردپاریز/ در مجموع تا کنون صدای دست‌کم پنج انفجار بزرگ در پاریس شنیده شده است. یکی از دو انفجار بزرگ شامگاه جمعه، در نزدیکی مهم‌ترین استادیوم ورزشی فرانسه (استات دو فرانس) رخ داده و موجب شده که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور که برای تماشای بازی تیم‌های فوتبال فرانسه و آلمان به این ورزشگاه رفته بود، به سرعت از آنجا خارج شود. تیراندازی اصلی در شامگاه جمعه در یک سالن کنسرت، موسوم به «باتاکلان» رخ داد و به دنبال این تیراندازی، دست‌کم صد تن از افرادی که در آنجا حضور داشتند توسط گروهی که هنوز هویت‌شان شناسایی نشده به گروگان گرفته شدند.

منابع فرانسوی اعلام کردند، ۳ نفر از تروریستهای مهاجم در پایتخت این کشور، پس از نزدیک شدن نیروهای امنیتی، خود را منفجر کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی تأکید کرد، ۳ نفر از تروریستها پس از ورود نیروهای امنیتی به سالن کنسرت کمربندهای خود را منفجر کردند. تروریست چهارم نیز پس از آنکه به ضرب گلوله نیروهای پلیس مجروح شد، خودش را منفجر کرد.

از سوی دیگر، “فرانسوا مولین” دادستان کل پاریس هم اعلام کرد تا کنون ۵ تن از تروریستهایی که در حملات شامگاه جمعه در این شهر شرکت داشتند از پا درآمده اند.  ۱۲۰ نفر بر اثر این حملات تروریستی کشته شده اند، و احتمال افزایش کشته شدگان وجود دارد. تحقیقات در ۶ منطقه متمرکز شده است: استادیوم بین المللی فرانسه، بلوار شارون، بلوار ولتیر، خیابان الیبیر و خیابان لاونتین یا روا. به دلیل گروگانگیری در سالن کنسرت باتاکلان در پاریس، شمار قربانیان بسیار زیاد است.

فرانسه مرزهای خود را بسته و ارتش در اطراف پاریس وارد عمل شده است. از مردم خواسته شده در خانه‌های خود بمانند. شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کرد که در دو محل دیگر از جمله در برابر موزه لوور تیراندازی شده است.

رئیس جمهوری فرانسه، فرانسوا هولاند، برقراری”حالت اضطراری” در سراسر کشور و به اجرا گذاشتن کنترل در مرزها را اعلام کرد. وی این رویدادها را “حملات تروریستی بدون سابقه” و “فجایع هولناک” توصیف کرد و اعلام داشت که ازارتش این کشور خواسته است در جهت تامین امنیت وارد عمل شود. دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که ١۵٠٠ تن از نفرات ارتش این کشور برای تقویت نیروهای انتظامی بسیج شده اند. فرانسوا هولاند سفر خود به ترکیه را برای شرکت در اجلاس گروه ٢٠ که روز یکشنبه ١۵ نوامبر تشکیل می شود، لغو کرد.

رئیس جمهوری، نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر دادگستری، شهردار پاریس و شمار بسیار دیگری از مقامات فرانسه در پایان عملیات پلیس در محل سالن “باتکلان” حاضر شدند. فرانسوا هولاند اعلام کرد که مبارزه با تروریسم را “بی رحمانه” دنبال خواهد کرد. در پاریس کلیۀ مدارس و تاسیسات عمومی در روز شنبه تعطیل اعلام شد. کلیۀ سفرهای علمی و آموزشی شاگردان مدارس در سراسر کشور نیز لغو گردید.

تا زمان تهیه ی این خبر، شمار کشته های این انفجارات ۱۵۳ تن اعلام شده و داعش هم مسولیت این حملات را رعهده گرفته است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی