سایز متن   /

یحیی گودرزی مدیر گمرک باشماق مریوان در خصوص رشد ترانزیت و صدور کالا از این مرز گفته: در شش ماهه نخست سال جاری میزان صادرات کالا از مرز باشماق مریوان نسبت به سال گذشته با رشد ۱۸ درصدی و ترانزیت کالا نیز با رشد ۲۵ درصدی روبرو شده است.
کوردپاریز/ وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۲ میلیون دلار از مرز باشماق صادر شده است گفت: بیشترین اقلام صادراتی ما شامل میوه جات، سبزیجات، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، شیرآلات، فرش، محصولات لبنی و خشکبار بوده است. میزان واردات از این مرز هزار و ۱۴۰ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۶۶۰ هزار دلار بوده است. این میزان نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است. ترانزیت کالا در شش ماهه نخست سال جاری را نیز ۹۲۰ هزار تن به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.
گودرزی به تردد مسافر در مرز باشماق مریوان در شش ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت زمان ۲۱۴ هزار مسافر از طریق مرز باشماق وارد کشور شده و ۲۲۴ هزار مسافر نیز از این مرز از کشور خارج شده اند.
استان کردستان ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق دارد، مرز رسمی باشماق در ۱۵ کیلومتری شهر مریوان و در مرز عراق واقع شده است و در سال ۸۶ به مرز رسمی و بین المللی تبدیل شد.
گمرک باشماق چهارمین گمرک ترانزیتی کشور است و سالانه حدود چهار تا شش میلیارد دلار ترانزیت کالا از این مرز انجام می شود.

م: ایرنا

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی