سایز متن   /

کاوه حسن معتقد است کوردهای عراق با موانع متعددی در برابر خود برای استقلال در کشور عراق هستند که یکی از مهمترین آنها داشتن اختلافات داخلی، مخالفت برخی کشورها از جمله آمریکا و وجود تفرقه در میان آنها است.
به گزارش کوردپاریز، از حدود یک سال پیش که نیروهای پیشمرگ اقلیم کوردستان توانسته اند بیشتر مناطق کوردنشین و مورد مناقشه عراق را از داعش پس بگیرند، این مسئله که آیا آنها با یکپارچه کردن مناطق کردنشین در عراق می توانند استقلال خود را از این کشور اعلام کنند، به یکی از پرسشهای اصلی حول محور کردها در عراق تبدیل شده است.
کاوه حسن، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای موسسه EastWest در بروکسل به این سوال پاسخ منفی می دهد و به مجله کریستیان ساینس مانیتور می گوید: کُردهای عراق دچار تفرقه و چندپارگی هستند و این بزرگترین مشکل آنها در رسیدن به استقلال است. اگر آنها در خانه خود متحد نباشند نمی توانند به استقلال برسند.
وی افزود: در مرحله دوم همسایگان آنها و آمریکا با استقلال مخالفند و سوم این که آنها زیربنای اقتصادی لازم برای رسیدن به استقلال را ندارند.
این کارشناس مسائل کوردها در عین حال گفت: البته باید گفت تغییرات در خاورمیانه خیلی سریع اتفاق می افتد و عراق و سوریه وضعیت منسجمی ندارند. محتمل ترین سناریو ایجاد سیستم فدرالی یا کنفدرالی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی