سایز متن   /

نیروهای نظامی کورد در شنگال می گویند عملیات آزادسازی شهر شنگال به دلیل ادامه اختلافات حزب دموکرات کردستان عراق و پ.ک.ک در این منطقه و ترس از بروز جنگ داخلی به تعویق افتاده است.
به گزارش کوردپاریز، بیش از یک سال پیش شهر شنگال به دنبال عدم مقاومت نیروهای پیشمرگ به دست داعش افتاد و هزاران نفر از ساکنان ایزدی آن آواره، اسیر و یا کشته شدند. تعدادی از آوارگان این شهر به دنبال ایجاد یک کریدور امن توسط نیروهای پ.ک.ک توانستند از حمله داعش در امان بمانند. از آن زمان تعدادی از نیروهای پ.ک.ک به همراه تعدادی از افراد محلی که توسط پ.ک.ک سازماندهی شده اند، در این مطقه به سر می برند و خود را برای حمله نهایی به داعش در این منطقه و آزادسازی شنگال آماده می کنند. همزمان نیروهای پیشمرگ اعلام کرده اند به ساعت صفر برای حمله نهایی به شهر شنگال که اکنون ۲۰ درصد آن توسط نیروهای کُرد کنترل می شود، نزدیک شده اند و حتی نسبت به انجام عملیات اقدام کرده اند اما به دلیل اختلافات میان حزب دموکرات کردستان عراق که بیشتر نیروهای پیشمرگ وابسته به این حزب در شنگال مستقر هستند و نیروهای پ.ک.ک بر سر آزادسازی آن هنوز اقدامی جدی در این راستا انجام نشده است در حالی که ایزدیها امیدوار بودند قبل از سرمای زمستان بتوانند به منازل خود بازگردند.
نیروهای پیشمرگ به شبکه الجزیره گفته اند قرار بود برای خارج کردن شنگال از کنترل داعش عملیات نظامی صورت گیرد اما به دلیل ادامه اختلافات میان پ.ک.ک و حزب دموکرات و ترس از بروز جنگ داخلی میان نیروهای کُرد به تعویق افتاده است.
از سوی دیگر نیروهای پ.ک.ک به این شبکه گفته اند حزب دموکرات فرمانداران نزدیک به خود را برای اداره شهر سنونی در نزدیکی شنگال و شهر شنگال منصوب میکند در حالی که باید خود ایزدیها اداره امور خود را در دست بگیرند زیرا حزب دموکرات نتوانسته است در مقابل حمله داعش به شنگال از مردم دفاع کند.
قاسم ششو، فرمانده نیروهای پیشمرگ در این منطقه به الجزیره گفت: پ.ک.ک در برابر حمله نیروهای پیشمرگ به شهر شنگال مانع تراشی می کند و ما برای جلوگیری از بروز هر گونه جنگ داخلی در میان نیروهای کُرد عملیات را لغو کردیم.
با این حال سرگرد عنتر خلف دوکو، از نیروهای ایزدی پیشمرگ به الجزیره گفته است امیدوار است به زودی عملیات آزادسازی شهر شنگال با همکاری نیروهای پ.ک.ک و پیشمرگ آزاد شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۳ دیدگاه)

  1. jihan

    پ.ک.ک هم که معلوم نیست برای کی داره میدود شما بگو تا الان پ.ک.ک چه غلطی کرده برای کردها

  2. حسن

    معلوم نیست کی به کی هست هر کدام از این گروه ها فکر خودشان هستند . بیچاره مردم کورد.

  3. کورد آزاده

    کوردها به چه چیز بارزانی بنازند این اوج شیادی بارزانی و طایفه بی سوادش هست .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی