سایز متن   /

 فرماندهی نیروهای آمریکا در اروپا اعلام کرد: شش فروند از جنگنده های اف ۱۵ نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی اینجیرلیک در جنوب ترکیه مستقر شده اند؛ ادعا شده که این جنگنده ها در عملیات علیه گروه تروریستی تکفیری داعش استفاده خواهند شد.
به گزارش کوردپاریز، در این اطلاعیه که در رسانه های روز شنبه ترکیه بازتاب داشته، آمده است: جنگنده های اف ۱۵ آمریکا از پایگاه Fighter Wing انگلیس به ترکیه اعزام شده اند.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه این جنگنده ها در حریم هوایی ترکیه پروازهای گشتی انجام خواهند داد، ادعا شده که ترکیه و آمریکا به عنوان هم پیمانان ناتو، در مسوولیت تامین صلح و ثبات منطقه، تشریک مساعی دارند.
وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود، پنتاگون تصمیم دارد، علاوه بر جنگنده های A-10 Thunderbolt که به عنوان جنگنده های قاتل تانک شناخته می شوند، چندین فروند از جنگنده – بمب افکن های اف ۱۵ را به ترکیه اعزام کند تا در قالب طرح ادعایی ائتلاف مبارزه با (گروه تکفیری – صهیونیستی) داعش در ترکیه فعالیت کنند.
مهرماه گذشته چند فروند جنگنده آمریکا به همراه یک هواپیمای نظامی باربری حامل مهمات از نوع C-17 وارد فرودگاه پایگاه نظامی دیاربکر در جنوب شرق ترکیه شدند.
این در حالیست که ترکیه شهریور ماه گذشته اعلام کرد که درباره همکاری با ائتلاف ضد داعش با آمریکا به توافق رسیده است.
ترکیه، آمریکا، عربستان، قطر و رژیم صهیونیستی از ایجاد کنندگان و حامیان گروهک های تروریستی در منطقه از جمله داعش هستند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی