سایز متن   /

یک روز پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه، جنگنده های این کشور بر شدت حملات خود به پایگاه های حزب کارگران کردستان (پ ک ک)افزودند.

کوردپاریز/ این جنگنده ها مقرهای این گروه را در نوار مرزی اقلیم کردستان عراق و ترکیه در استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک مورد هدف قرار گرفت. در این حملات جنگنده های ترکیه اقدام به شلیک ۲۵ موشک به مواضع این گروه در منطقه زیبار و دامنه کوههای قندیل در شمال عراق (محل استقرار اعضای این گروه) نمودند. میزان خسارت های وارده به مناطقی که مورد حمله جنگنده های ترکیه قرار گرفته اند به دلیل تاریکی هوا مشخص نیست. بر پایه این گزارش مناطق “گاره، زاپ، متینا و کوهستان قندیل” بمباران شده اند.
پس از دو سال آتش بس، چند ماه پیش پ ک ک باردیگر خشونت ها را از سر گرفت و ترکیه هم مواضع این گروه را در شمال عراق و سوریه مورد هدف قرار داد که طبق آمار غیررسمی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از طرفین کشته و شمار زیادی هم زخمی شده اند که البته مواضع و مقرهای این گروه در شمال عراق در سطح بالایی تخریب شده و بعضا هم مجبور به ترک منطقه شده اند. این حملات هم پس از پیروزی اردوغان در انتخابات روز یکشنبه ۱۰ آبان صورت گرفته چراکه اردوغان بلافاصله پس از اعلام پیروزی گفت که این پیروزی به معنی مبارزه تمام عیار با خشونت و تروریسم است چون مردم به آرامش و امنیت رای داده اند.

م: اسکای نیوز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی