سایز متن   /

نیروی پیشمرگ روژاوا حدود ۶۰۰۰ نفر عضو دارد. این افراد کردهای ساکن سوریه هستند که با آغاز تنشها در سوریه در سال ۲۰۱۲ وارد اقلیم کردستان شدند و توسط حکومت اقلیم کردستان عراق آموزش نظامی دیده اند. تاکنون تلاشهایی از سوی اقلیم کردستان برای بازگشت آنها به مناطق کردنشین سوریه صورت گرفته است اما با مخالفت)زیرشاخه‌های پ‌ک‌ک در شمال سوریه موسوم به PYD  و ( YPG نتوانسته اند به مناطق کردنشین سوریه بازگردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از آرانیوز، فرمانده کل نیروهای YPG (شاخه نظامی سوری پ‌ک‌ک) در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای موسوم به پیشمرگ های روژاوا که در اقلیم کردستان عراق آموزش نظامی دیده اند به هیچ وجه اجازه ندارند به مناطق خودمدیریتی کردنشین سوریه بازگردند.

در این بیانیه آمده است:« موضع ما در این باره از همان آغاز روشن بود. ما به این نیروها اجازه نخواهیم داد به قلمرو ما وارد شوند.»

رهبران YPG در این بیانیه در اشاره به اظهارات برخی مقامات دولت اقلیم کردستان و حزب دموکرات کردستان عراق که در هفته های اخیر بر بازگشت این نیروها به مناطق کردنشین سوریه تاکید کرده بودند، گفته اند:« خطاب به آنها که این موضوع را پیچیده کرده و درباره آن آشوب به پا می کنند باز هم تاکید می کنیم که به هیچ فردی تحت عنوان نیروی پیشمرگ روژآوا اجازه ورود نخواهیم داد و کسانی که تخطی کنند، مسئولیت عواقب آن بر عهده خودشان است.»

صالح مسلم، رهبر اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه که YPG شاخه نظامی آن نامیده می شود و خود نیز به عنوان شاخه‌ی سوری پ‌ک‌ک شناخته شده است؛ اخیرا گفته بود که نیرویی به نام نیروهای پیشمرگ روژوا(مناطق کردنشین سوریه) را به رسمیت نمی شناسند و فقط وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان را به رسمیت شناخته و با آن تعامل می کنند.

یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگ روژآوا در این باره گفته است این نیرو همراه با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان تجربه جنگ با داعش را دارند و می خواهند با بازگشت به مناطق کردنشین سوریه، در کنار نیروهای مدافع خلق به مقابله با داعش ادامه دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی