سایز متن   /

گروه‌های خشونت‌طلب در ۹۸ روز گذشته در نقاط مختلف ترکیه، عملیات‌هایی را انجام دادند که در اثر آن ۲۸۲ نفر؛ شامل ۱۴۵ نفر از نیروهای امنیتی و ۱۳۷ غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از آناتولی، از تاریخ ۷ ژوئیه الی ۱۲ اکتبر امسال گروه‌های خشونت‌طلب همچون داعش و پ‌ک‌ک ٬ نیروهای و نظامی امنیتی و شهروندان غیرنظامی این کشور را هدف قرار داده که در پی آن ۱۴۵ تن از نیروهای نظامی امنیتی و ۱۳۷ نفر غیرنظامی، از جمله تعدادی کودک را به قتل رساندند.

در این حملات ۶۵ پلیس و ۷۸ سرباز و ۲ نگاهبان روستا کشته شدند در میان آنها ۱۹ سرباز٬ ۵۹ کادر ارتش٬ یک مدیر شعبه٬ یک رئیس شعبه٬ یک بازرس ارشد٬ یک بازرس٬ دو معاونین بازرس و ۵۹ مامور پلیس وجود دارد.

طی این مدت، ۱۳۷ غیر نظامی در سراسر کشور، از جمله ۹۷ نفر آنها در حمله تروریستی در پایتخت ترکیه آنکارا جان خود را از دست دادند. در بین قربانیان ۶ کودک٬ یک تبعه ایرانی ویک فلسطینی نیز وجود دارد.

برخی از حملات تروریستی این گروه‌ها به شرح زیر است:

پ‌ک‌ک در ۲۲ ژوئیه کاسبی ۴۵ ساله به نام مرسل گل را در غازی عثمان پاشا با ادعای عضویت در داعش به قتل رساندند.

آنها در ۳۰ ژوئیه به یک قطار باری در شهرستان ساری‌قمیش استان قارص حمله کرده و به راه آهن آسیب رساندند. سپس یکی از کارگران راه آهن به نام نجدت اینان ۶۴ ساله را  که برای تعمیر خط آهن به آنجا آمده بود را نیز به قتل رساندند.

این گروه در روز ۶ اوت با کارگذاشتن مواد منفجره در کنار جاده در شهرستان جیزره استان شرناق، یک مرد ۳۱ ساله به نام صاحب عاقل که با مینی بوس خود از آنجا عبور می کرد را به قتل رساندند.

در عملیاتی که  آنها در تاریخ ۷ اوت با نیروهای امنیتی در شهرستان دغوبایزد استان آغری درگیر شده، راه مسدود کرده و خودرو‌ها را به آتش کشاندند و کمک راننده اتوبوس ایرانی را کشتند.

در تاریخ ۱۷ اوت آنها در شهرستان شینکایا استان ارزروم جاده را را مسدود و به سوی یک مینی بوس شلیک کرده و و راننده ۴۳ ساله آن را کشتند.

در ۲۷ اوت در شهرستان کماح استان ارزنجان با شلیک به سوی یک خودرو، شخصی ۶۴ ساله به نام مقبوله ورال را به قتل رساندند.

بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در شهرستان سیلوان دیاربکر در تاریخ ۳۰ اوت، یک جوان ۱۳ ساله بنام فرات سمپل جان خود را از دست داد.

یونس کوجا  رئیس اسبق تشکیلات جوانان حزب عدالت و توسعه در دیاربکر٬ در ۳۱ اوت در ینی‌شهر دیاربکر از سوی افراد مسلح گروه تروریستی کشته شد.

در ۳۱ اوت با مسدود کردن جاده در شهرستان کولپ استان دیاربکر٬ عبدالله بیراوغلو پزشک اداره بهداشت منطقه را کشتند.

در یک حمله به مرکز پلیس تونجلی در ۴ سپتامبر٬ شخصی به نام آیتن گون‌خان ۳۲ ساله شدید زخمی شد و علی رغم تلاش پزشکان جان خود را از دست داد.

با مسدود کردن جاده در شهرستان شمدینلی استان حکاری در تاریخ ۵ سپتامبر، دو خودرو را به آتش کشاندند وسپس با گلوله جلال اینان، راننده آن را به قتل رساندند.

در تاریخ ۹ سپتامبر بهاءالدین سوینیک و صوپحی سراک در حمله تروریست‌های جدایی طلب در شهرستان جزیره استان شرناق کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی