سایز متن   /

در نشست رهبری پارتی در روز یک شنبه با حضور مسعود بارزانی از نیروهای امنیتی خواست که اجازه ورود به نمایندگان مجلس گوران به هولیر ندهند و وزیران گوران حق ندارند به محل کار خود بروند. در این رابطه جنبش تغییر (گوران) در پاسخ به اتهامات حزب دمکرات (پارتی) که گوران و رهبر آن را مسئول ناآرامی های اخیر اقلیم و به خشونت کشیده شدن تظاهرات مردمی دانسته بود، اطلاعیه منتشر نمود.گوران مستقیماً در این بیانیه مسعود بارزانی ریاست اقلیم کردستان و رهبر پارتی را به تلاش برای ماندن در کرسی ریاست اقلیم به قیمت به آشوب کشیدن اقلیم کردستان و ایجاد جنگ متهم می کند.
کوردپاریز/ در اطلاعیه جنبش تغییر در خصوص ناآرامی های اخیر اقلیم کردستان آمده است که وقایع کنونی اقلیم در نتیجه تلاش برای ماندن در قدرت است که از سوی حزب دمکرات صورت می گیرد و با هرگونه اصول انتقال مسالمت آمیز قدرت مخالفت می کند.

جنبش تغییر همچنین اطلاعیه پارتی علیه گوران را به عنوان کودتا وصف کرد، که هدف از آن جلوگیری از اصلاحات اساسی و زیربنایی در اقلیم و ناتوان ساختن پارلمان و دولت در انجام وظایف قانونی است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه جنبش تغییر ضمن حمایت از مطالبات مردمی به ویژه معلمین و کارمندان از دولت و تمامی طرفهای مربوطه درخواست می کند اقدامات عاجل را برای حل این مشکلات انجام دهند.

گوران مستقیماً در این بیانیه مسعود بارزانی ریاست اقلیم کردستان و رهبر پارتی را به تلاش برای ماندن در کرسی ریاست اقلیم به قیمت به آشوب کشیدن اقلیم کردستان و ایجاد جنگ متهم می کند.

همچنین اشاره شده که مسئله ریاست اقلیم بخشی از از تفکر انحصار طلب اقلیم را با دیگر مسائل جامعه اقلیم مرتبط کرده است و باید این مسئله در کمترین زمان ممکن و در چارچوب قانون های اقلیم و بدون نشست های عقیم و بی نتیجه حل شود.

جنبش تغییر در بخش دیگری از این اطلاعیه ضمن محکوم کردن هرگونه خشونت از تمامی نهادهای حکومتی خواسته است تلاش های خود را جهت آرام کردن وضعیت و تنش زدایی در اقلیم به کار گیرند و از مردم و تظاهرکنندگان نیز درخواست می کند با جلوگیری از حمله به دفاتر و ساختمان های احزاب با نیروهای امنیتی همکاری کند.

گوران با اشاره به اطلاعیه پارتی که در آن تهدید به بازنگری در توافقات تقسیم قدرت در اقلیم کرده بود تأکید می کند که مشارکت گوران در دولت هشتم اقلیم و کسب مناصب وزارتی هدیه هیچ حزب و جریانی نبود، بلکه براساس رأی های به دست آمده این حزب در انتخابات به گوران داده شده.

لازم به‌ ذکر است که‌ دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان ضمن متهم کردن نوشیروان مصطفی رهبر جنبش تغییر (گوران) به توطئه برای ایجاد آشوب در اقلیم کردستان تهدید کرد که عاملام این توطئه تاوان اعمال خود را خواهند داد و همچنین اعلام کرد که در اولین واکنش در توافقنامه ها با این جنبش برای تقسیم قدرت تجدیدنظر می کند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی