سایز متن   /

حملات شدید ترکیه طی سه ماه گذشته به مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، سبب شده سران این گروه هرکدام در مکانی به دور از کانون بمباران‌ها پناه بگیرد و مخفی شود.

کوردپاریز/ بر اساس اطلاعاتی که سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) منتشر کرده است سران پ‌ک‌ک به کردستان سوریه کوچ کرده‌اند. این درحالیست که قبلاً هم از مخفی شدن مراد کارایلان در نزدیکی‌های نقطه‌ی مرزی زله واقع در مرز مشترک ایران و اقلیم کردستان و کوچ جمیل بایک به شمال سوریه، اخباری منتشر شده بود.

گفته می‌شود بخشی از به مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) ـ شاخه‌ی سوری پ‌ک‌ک در شمال سوریه ـ  رفته‌اند. سران این گروه به مناطق رسول عین، کوبانی و عفرین منتقل شده و در مکان‌ها مخصوص و حفاظت شده سکونت دارند. همچنین اعضای پ‌ک‌ک مهمات و سلاح های زیادی را نیز به آن جا منتقل کرده و در آن جا انبار کرده‌اند.

از جمله این سران پ‌ک‌ک که از کوه قندیل به مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در شمال این کشور رفته و مخفی شده، فرمان حسین با نام کد باهوز اردال، از سران اصلی پ‌ک‌ک است، که مسئول عملیات های شهری این گروه در داخل شهرهای ترکیه بوده و در منطقه حائل کوبانی و رسول عین اقامت گزیده است. همچنین دوران کالکان از سران اصلی این گروه در منطقه مابین رسول عین و دَریک مخفی شده است. جمیل بایک نیز در ماه آگوست ۲۰۱۵ به کردستان سوریه آمده است.

پ.ک.ک در نظر دارد تا فرا رسیدن زمستان، کوه قندیل را تخلیه کرده و کلا به مناطق کردنشین سوریه در شمال این کشور و مناطقی که تحت کنترل شاخه‌ی سوری آن (پ‌ی‌د) قرار دارد منتقل شود. این انتقال که تا بهار ادامه خواهد داشت مقر اصلی پ‌ک‌ک را از کوه قندیل به کردستان سوریه منتقل خواهد کرد.

منبع: خبر ۷ ترکی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی