سایز متن   /

عضو کمیسیون حقوق بشر در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرد: دستگیری خانواده‌های شهدا و کدخدای روستای زارگلی توسط پ‌ک‌ک،غیرقانونی بوده و به عنوان ربودن افراد غیرنظامی قلمداد می‌شود.

کوردپاریز/ فرصت صوفی در این باره گفت: «حزب کارگران کردستان ترکیه ـ پ‌ک‌ک ـ به جای احترام گذاشتن به خانواده‌ی قربانیان اخیر روستای زارگلی، اقدام به ربودن آنها و انتقال به مکانی نامعلوم کرده که اگر می‌خواست کاری قانونی انجام دهد؛ حداقل به مکان نامعلوم انتقال نمی‌داد.»

در همین راستا شوان قلادزه‌یی عضو کمیسیون حقوق بشر در پارلمان کردستان  گفت:«لازم است کمیسیون حقوق بشر نشستی در این باره تشکیل دهد و موضع مشخصی داشته باشد، چراکه به هر دلیلی این هم‌وطنان دستگیر شده باشند، غیرقانونی است. این‌ها (ربوده شدگان) خود به سمبل مظلومیت ملت کرد تبدیل شده‌اند. این اقدام پ‌ک‌ک نا به جا و غیرقانونی است و ما خواستار آزادی این افراد هستیم و هر حرفی هم دارند می‌توانند از طریق گفتگو مطرح کنند.»

دیروز یکشنبه ۱۲ مهر، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک)، اسماعیل عبدالله (کدخدای روستای زارگلی، سلیم خدر و جیگر جبار که هردو از اعضای خانواده‌های شهدای بمباران‌های اخیر جنگنده‌های ترکیه در روستای زارگلی هستند؛ دستگیر کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی