سایز متن   /

بحران ریاست اقلیم کردستان با پایان مدت ریاست مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات بر اقلیم و تأکید این حزب بر ابقای بارزانی و مخالفت چهار حزب دیگر اقلیم آغاز شده و نشست های پی در پی این چهار حزب با حزب دمکرات تاکنون هیچ نتیجه ای را به دنبال نداشته است.

یوسف محمد  رئیس پارلمان کردستان عراق باردیگر دلیل عمیق‌تر شدن اختلافات و بحران‌ها در اقلیم کردستان را به موضوع ریاست در این اقلیم ربط داد و آنرا به تجربه‌ی شکست‌خورده‌ی ۲۳ سال حکومت کوردی در اقلیم کردستان ربط داده است.

کوردپاریز/ محمد در ادامه‌‌ی سخنرانی خود که در کنفرانس نسل کشی انفال ایراد می کرد، گفت: تجربه حکومت اقلیم کردستان طی ۲۳ سال گذشته موفق نبوده و نتوانسته آن طور که می‌توانسته باشد و شایسته بوده مشکلات مردم را جبران کرده و مطالبات آنان را برآورده سازد. بحران ریاست اقلیم موجب عمیق تر شدن دیگر بحران‌های اقلیم شده و به دلیل خلاء سیاسی به وجود آمده در منصب ریاست به عنوان یکی از رکن های قدرت اجرایی اقلیم، راهی برای حل بحران ها وجود ندارد. تداوم این بحران ها موجب شکست تجربه حاکمیت کوردی در اقلیم و بازگشت  روند دمکراسی  به عقب خواهد شد. از این رو لازم است در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم برای حل این بحران و به تبع آن دیگر بحران های اقلیم صورت گیرد.
منبع: سایت پارلمان اقلیم کردستان

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی